Τετάρτη 27 Μαΐου 2009

Κριτική στα πεπραγμένα του Διοικητικού Συμβουλίου της ΠΟΕΔ

Την Τρίτη, 26-5-2009, πραγματοποιήθηκε η τακτική Παγκύπρια Συνδιάσκεψη των Γενικών Αντιπροσώπων της ΠΟΕΔ. Στα θέματα περιλαμβάνονταν, μεταξύ άλλων, η Λογοδοσία των πεπραγμένων του Διοικητικού Συμβουλίου και η Οικονομική Έκθεση. Δυστυχώς, ήταν και τα μόνα που συζητήθηκαν, αφού για μια ακόμα φορά η ηγεσία της ΠΟΕΔ επιμένει να εξευτελίζει το ανώτατο καθοδηγητικό όργανο συγκαλώντας το μόνο για λίγες ώρες. Προφανής στόχος τους είναι να μην έχει αποφασιστικό ρόλο και λόγο η βάση, αλλά να αποφασίζει μια μικρή ομάδα. Είναι χαρακτηριστικό ότι κάποιες κινήσεις δεν είχαν ενημερώσει τους αντιπροσώπους τους για τα τελευταία έγγραφα που στάλθηκαν στο Υπουργείο και στα σχολεία για την απαρχή αγωνιστικών κινητοποιήσεων, με αφορμή την αρνητική στάση του Υπουργείου σ’ όλα τα αιτήματά μας. Τέτοιος σεβασμός και αυτοσεβασμός των αντιπροσώπων που ζητάνε την ψήφο σας και εκλέγονται για να αντιπροσωπεύουν τους δασκάλους!

Η νοοτροπία που έχει επικρατήσει στην ηγεσία της ΠΟΕΔ εκφυλίζει κάθε έννοια συνδικαλιστικής δράσης. Φοβούνται και τον ίσκιο τους, μήπως η βάση του κλάδου αποφασίσει έστω και για ένα θέμα. Οι εργασίες άρχισαν στις 9:30 π.μ. Στις 12:30 μ.μ. σταμάτησαν οι εργασίες για να μεταβούμε στο Υπουργείο για την προγραμματισμένη διαμαρτυρία, με πικετοφορία. Μετά την επιστροφή πάνε για φαγητό, πληρωμένο παρακαλώ(!) Δεν διανοούνται ότι μπορεί να συνεχιστούν οι εργασίες το απόγευμα. Για άλλη μια φορά, κατέθεσα πρόταση για συνέχιση των εργασιών το απόγευμα, ώστε να πάρουμε αποφάσεις σε σημαντικά θέματα. Την πρόταση ψήφισε άλλη μια συναδέλφισσα και μια αποχή. Βρήκαν αφορμή ότι οι εργασίες θα συνεχιστούν σε νέα συνδιάσκεψη στις 18 του Ιούνη.

Στην κριτική μας για τα πεπραγμένα του Δ.Σ. ανέφερα:

Σε κάθε δραστηριότητα αν ψάξει κανένας για θετικά σίγουρα θα βρει. Η θέση μου όμως ως Γενικού Αντιπροσώπου δεν είναι να κρίνω τη δράση της ηγεσίας της ΠΟΕΔ ως να επρόκειτο για πολιτιστικό σύλλογο. Η κριτική πρέπει να γίνει από τη σκοπιά της συνδικαλιστικής οργάνωσης που πρέπει να επιδείξει, σε συνεργασία με άλλους φορείς, αγωνιστική και διεκδικητική στάση στην προάσπιση των δικαιωμάτων των δασκάλων και του δικαιώματος όλων των παιδιών για ποιοτική ολόπλευρη μόρφωση στα σχολειά μας. Να αναδείξει τα καθημερινά προβλήματα που ταλανίζουν τους δασκάλους στα σχολεία. Αυτό το πράγμα δεν το είδαμε ούτε τη χρονιά που πέρασε. Ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε με κριτική για τα μη πεπραγμένα της ηγεσίας της ΠΟΕΔ. Η λογοδοσία του Προέδρου της ΠΟΕΔ εξαντλήθηκε κατά το ήμισυ στο τι έκανε ή καλύτερα στο τι δεν έκανε το Υπουργείο. Είναι τουλάχιστον παράδοξο να ακούμε στη λογοδοσία του Προέδρου «Η κωλυσιεργία, η αναβλητικότητα, ο μη συντονισμός, οι υποσχέσεις για δράση που δεν εκπληρώνονται, η πλαδαρότητα και η υποτονικότητα στον τρόπο διεκδίκησης από πλευράς ΥΠΠ κονδυλίων από το Υπ. Οικονομικών, …». Δηλαδή η ηγεσία της ΠΟΕΔ ήταν αγωνιστική και το Υπουργείο ήταν «πλαδαρό» στη διεκδίκηση; Ορίσαμε το Υπουργείο εκπρόσωπό μας για τη διεκδίκηση αιτημάτων μας; Αυτή είναι συνδικαλιστική λογική και πρακτική; Θα τρελαθούμε τελείως;

Η λογοδοσία του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου δεν μας είπε τίποτα για όλα αυτά που όφειλε και παρέλειψε να κάμει η ηγεσία της ΠΟΕΔ. Η οργάνωση των δασκάλων δεν μπορεί να ετεροκαθορίζεται. Δεν μπορεί να τρέχει πίσω από έγγραφα του Υπουργείου. Όφειλε να αφήσει κατά μέρος τις γενικολογίες και τα νεφελώματα. Τις μεγαλόστομες διακηρύξεις για δημοκρατικό σχολείο και εκπαιδευτική μεταρρύθμιση τις ακούμε εδώ και χρόνια από πολλούς. Η ηγεσία της ΠΟΕΔ όφειλε να έχει κάνει ξεκάθαρο στην κοινωνία ποιο είναι το όραμα των δασκάλων για το σχολείο που θέλουμε. Απλά και κατανοητά για κάθε γονιό. Να φέρουμε κοντά μας τους φυσικούς μας συμμάχους, όλους τους γονιούς και τους οργανωμένους φορείς τους (παρά τις αδυναμίες που και εκεί υπάρχουν στην ηγεσία τους).

Η ΠΟΕΔ οφείλει να μπει μπροστά για τη δημιουργία μετώπου παιδείας, αγωνιστικής διεκδίκησης ενιαίου, δημόσιου, δωρεάν 12χρονου σχολείου. Με άρτια υλικοτεχνική υποδομή, με δασκάλους μορφωμένους σε Πανεπιστημιακές Παιδαγωγικές σχολές, με τις απαραίτητες εξειδικεύσεις, με δωρεάν γεύμα και έξοδα εκπαιδευτικών επισκέψεων για όλα τα παιδιά, με χώρους εστίασης και ξεκούρασης, με ειδικές αίθουσες, βιβλιοθήκες και εργαστήρια, με ελαφρυμένο ωράριο για τα παιδιά, με ημίωρα διαλείμματα, παιχνιδότοπους στις αυλές, ουσιαστική μείωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών, αποφόρτωση της ύλης, σύγχρονα διδάξιμα βιβλία που να ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντα και την ηλικία των παιδιών κ. ά.

Για την ενημέρωση και το σεβασμό στη γνώμη και τη θέληση της βάσης του κλάδου δεν καταβάλλουν καμιά προσπάθεια για αλλαγή της υπάρχουσας κατάστασης. Με απαρχαιωμένο, αντιδημοκρατικό καταστατικό εκλέγεται η ηγεσία της ΠΟΕΔ, με δημοκρατικοφανείς διαδικασίες και διαχειρίζεται εν λευκώ τα σοβαρά ζητήματα των δασκάλων και της παιδείας. Με πατερναλιστικό τρόπο μέλη της Γραμματείας και του Διοικητικού Συμβουλίου προσπαθούν να στερήσουν το λόγο από αντιπροσώπους, δεν δέχονται να τεθούν για συζήτηση και ψήφιση προτάσεις τους και εισηγήσεις. Είναι καιρός να αντιληφθούν ότι η Παγκύπρια Συνδιάσκεψη των Γενικών αντιπροσώπων είναι το ανώτατο όργανο του κλάδου και θα πρέπει να επιδείξουν σεβασμό προς τον κάθε συνάδελφο και τις εισηγήσεις του.

Όλα όσα αναφέρθηκαν για την πολιτιστική δράση της ΠΟΕΔ είναι αλήθεια και δώσαμε τα συγχαρητήριά μας για τις προσπάθειες που έγιναν. Για μας δεν αρκεί αυτό. Όλα αυτά θα μπορούσε να τα κάνει και ένας καλός πολιτιστικό σύλλογος. Εδώ μιλάμε για το συνδικάτο των δασκάλων. Η αξιοπιστία και το κύρος των δασκάλων στους γονείς και την κοινωνία βρίσκονται στο χαμηλότερο σημείο. Δεν έχει μεγάλη σημασία αν έχουν δίκιο στα όσα μας καταμαρτυρούν. Σημασία έχει το αποτέλεσμα. Αυτό το αποτέλεσμα είναι απότοκο και της δράσης (καλύτερα της απραξίας) όλων μας και κυρίως της ηγεσίας της ΠΟΕΔ. Είναι κρίσιμη η επόμενη περίοδος για να κτίσουμε τις γέφυρες επικοινωνίας με την κοινωνία. Είναι δύσκολο, γιατί τόσα χρόνια ήμασταν απόντες από τα προβλήματα και τους αγώνες των εργαζόμενων γονιών. Όλα αυτά τα χρόνια η ηγεσία της ΠΟΕΔ, δεν έβγαλε ούτε ένα ψήφισμα συμπαράστασης σε αγώνες των εργαζόμενων γονιών. Δεν υπάρχει όμως άλλος δρόμος. Πρέπει άμεσα να αρχίσουμε να κτίζουμε το αγωνιστικό διεκδικητικό μέτωπο παιδείας.

Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς

Μανόλης Σόβολος
«ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ»

Δεν υπάρχουν σχόλια: