Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2010

Η ηγεσία της ΠΟΕΔ στη «νιρβάνα» της.

Εδώ και πολλούς μήνες η ηγεσία της ΠΟΕΔ έχει βουβαθεί. Φαίνεται ότι συνεχίζει συνειδητά να «αποκοιμίζει» τους δασκάλους παίζοντας πλέον ανοιχτά το παιχνίδι της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Τα προβλήματα τείνουν να πνίξουν το δημόσιο σχολείο και η ηγεσία της ΠΟΕΔ σφυρίζει αδιάφορα. Καμιά ουσιαστική ενημέρωση δεν υπάρχει για τη «δράση» ή … την απραξία της Γραμματείας. Η ιστοσελίδα της ΠΟΕΔ έχει μεταβληθεί σε λαμπρό παράδειγμα … προς αποφυγή. Οι τελευταίες αναρτήσεις είναι κάποιες ανακοινώσεις για τις … Χριστουγεννιάτικες γιορτές. Ναι, εκείνες τις σκηνοθετημένες … κόντρες με το Υπουργείο. Είναι «μανούλες» στη δημιουργία ανούσιων τάχα συγκρούσεων με το Υπουργείο, τις περισσότερες φορές μάλλον προσυμφωνημένων, ώστε να δείχνουν «αγωνιστικό» πρόσωπο στους αφελείς και απληροφόρητους ψηφοφόρους τους. Είναι πάμπολλες οι φορές που στελέχη των κινήσεων παραδέχτηκαν σε Συνδιασκέψεις ότι είχαν συναντήσεις με Υπουργούς και άλλους παράγοντες, την ώρα που υπήρχαν κινητοποιήσεις ή μέτρα της οργάνωσης, έξω από τις θεσμικές συναντήσεις της ΠΟΕΔ. Ανάλογα με ποιο κόμμα ήταν στην εξουσία και φυσικά πάντα … για το καλό μας.



Μεθοδευμένα και σιωπηλά καλλιεργούν την απάθεια και τον εφησυχασμό στους δασκάλους, τους κρατούν στο σκοτάδι για το τι συμβαίνει, εφαρμόζουν τη «συνδικαλιστική διπλωματία των διαδρόμων» και των ανεξέλεγκτων «συναντήσεων και επαφών» χωρίς να ενημερώνουν για μήνες ολόκληρους το τι κάνουν, ποιους βλέπουν, τι συζητούν, τι απαντήσεις παίρνουν, ποια αιτήματα προωθούν και με ποια επιχειρήματα. Αναμένουν το Υπουργείο να διαμορφώσει πολιτική και να προωθήσει μέτρα. Τότε όμως είναι αργά και οι όποιες αντιδράσεις μας είναι καταδικασμένες. Πολύ περισσότερο όταν ουδέποτε προσπάθησαν να δημιουργήσουν συνθήκες εκπαιδευτικού κινήματος και μετώπου παιδείας, το οποίο να είναι έγκαιρα ενημερωμένο, σε εγρήγορση, να αντιμετωπίζει αποτελεσματικά κάθε αντιεκπαιδευτικό μέτρο και να είναι πανέτοιμο με τεκμηριωμένες θέσεις να διεκδικεί. Συγκρίνετε την ιστοσελίδα της ΠΟΕΔ http://www.poed.com.cy/ με την ιστοσελίδα της ΔΟΕ http://www.doe.gr/

(Για να μην παρεξηγούμαστε: Η σύγκριση γίνεται ως προς την ενημέρωση και μόνο. Και εκεί οι συμβιβασμένες ηγεσίες έχουν βρει άλλους τρόπους να ποδηγετούν τους δασκάλους. Υπάρχει όμως ενημέρωση για το τι κάνει καθημερινά η ηγεσία της ΔΟΕ. Ακόμα και ιστοσελίδες τοπικών συλλόγων, που μπορείτε να δείτε, δεν συγκρίνονται με το χάλι της ιστοσελίδας της ΠΟΕΔ). Από εκεί και πέρα είναι ευθύνη και του κάθε εκπαιδευτικού να διαμορφώσει θέση και δράση για την ανάπτυξη του εκπαιδευτικού μετώπου της αγωνιστικής διεκδίκησης.



Την ίδια στιγμή που ακόμη και η «αδελφή» ΟΕΛΜΕΚ κερδίζει αιτήματα και ανοίγει μέτωπα, η ηγεσία της ΠΟΕΔ περιμένει να μας φέρει το Υπουργείο προτάσεις που θα ξεθεμελιώσουν παραπέρα τα όποια δικαιώματα των δασκάλων και θα φορτώνουν κι άλλα βάρη στην πλάτη των εκπαιδευτικών. Ήδη ο Υπουργός άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο επανεξέτασης του διορισμού ειδικοτήτων στο Δημοτικό. Αναρωτιέμαι αν αυτή θα είναι η επόμενη προσυμφωνημένη «κόντρα» που θα ξυπνήσει τα «αγωνιστικά» ένστικτα της ηγεσίας της ΠΟΕΔ. Αν αυτός θα είναι ένας εύσχημος τρόπος για να ξεπουλήσει όλα τα άλλα αιτήματα των δασκάλων και της δημόσιας εκπαίδευσης. Για πάρα πολλά χρόνια καταθέτουμε τις απόψεις για το θέμα. Στη Συνδιάσκεψη των Γενικών Αντιπροσώπων το Μάη είχαμε ως «ΡΙ.Α.ΚΙ.» εισηγηθεί:



Ειδικότητες στα Δημοτικά Σχολεία.

«Είναι επιτακτική ανάγκη να συζητηθεί σοβαρά το θέμα των ειδικοτήτων στα Δημοτικά Σχολεία. Πρέπει να κατοχυρωθούν οι δάσκαλοι που με γνώση και μεράκι για χρόνια διδάσκουν τα μαθήματα ειδικοτήτων στα σχολεία. Να μην επαφίεται στη διεύθυνση του σχολείου αν θα τους αξιοποιήσει στο θέμα που για χρόνια διδάσκουν. Να γίνει καταγραφή για τις ανάγκες σε ειδικότητες παγκύπρια. Να εξασφαλιστεί η διδασκαλία των ειδικών μαθημάτων από τους συναδέλφους που για τόσα χρόνια τα διδάσκουν. Αν υπάρχουν επιπλέον ανάγκες να διορίζονται δάσκαλοι ειδικοτήτων μόνο αν έχουν παιδαγωγική και ψυχολογική κατάρτιση. Αυτά είναι μεταβατικά μέτρα. Οριστική λύση μπορεί να δώσει μόνο η ίδρυση Παιδαγωγικών Σχολών στα Πανεπιστήμια, για τους δασκάλους όλων των βαθμίδων. Εκεί να υπάρχει η αναγκαία εξειδίκευση και η παιδαγωγική και ψυχολογική κατάρτιση για όλους».



Η ηγεσία της ΠΟΕΔ, εγκλωβισμένη στην αυταρέσκεια της παντογνωσίας της, αδιαφορεί και απαξιώνει κάθε εισήγηση, καλλιεργεί τη στάση μοιρολατρίας και βολέματος με μερικές προαγωγές, υπονομεύει κάθε πιθανότητα αγωνιστικής ανάτασης του δασκαλικού κινήματος και έχει καταστήσει την οργάνωση των δασκάλων αναξιόπιστη και ανυπόληπτη στην κοινωνία. Δεν μπορεί ούτε τα στοιχειώδη δικαιώματα των μελών της να προστατεύσει. Την ώρα που θα έπρεπε η οργάνωση των δασκάλων να είναι πρωτοπόρα στους κοινωνικούς αγώνες και καθοδηγητής της πάλης για την διεκδίκηση συγκεκριμένων μέτρων για την αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, περιμένει τους τεχνοκράτες να μας επιβάλλουν τα σχέδιά τους. Την ώρα που οι εργαζόμενοι γονείς δέχονται σοβαρά κτυπήματα των δικαιωμάτων τους, οι δάσκαλοι των παιδιών τους σιωπούν.



Δεν επιζητούμε από την ηγεσία της ΠΟΕΔ «αγωνιστική ρητορία» σε ανούσια ζητήματα επικοινωνιακού χαρακτήρα. Ζητάμε ουσιαστική μελέτη, τεκμηριωμένες θέσεις, συγκεκριμένες εισηγήσεις για κάθε θέμα και αγωνιστική διεκδίκησή τους με όλους τους εκπαιδευτικούς φορείς. Είμαστε πεπεισμένοι ότι η τωρινή ηγεσία της ΠΟΕΔ, ούτε ΘΕΛΕΙ ούτε ΜΠΟΡΕΙ. Η μόνη προσφορά στο δασκαλικό κίνημα είναι ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙ ΑΜΕΣΩΣ. Οι δάσκαλοι σε όποια κίνηση και αν ανήκουν, μέχρι σήμερα, να απεξαρτηθούν και να πάρουν πρωτοβουλίες για να ζητήσουν την παραίτηση της ηγεσίας της ΠΟΕΔ. Πριν είναι αργά.





Παρακάτω παρουσιάζουμε πάλι τις εισηγήσεις που καταθέσαμε, ως ΡΙ.Α.ΚΙ., στην Παγκύπρια Συνδιάσκεψη το Μάη του 2009:







ΘΕΜΑ: Εγγραφή θεμάτων για την Τακτική Παγκύπρια Συνδιάσκεψη.



Παρακαλώ όπως εγγραφούν για συζήτηση στην Τακτική Παγκύπρια Συνδιάσκεψη τα παρακάτω θέματα:



1. Αλλαγή του καταστατικού.

Από την έκθεση προόδου της επιτροπής για το καταστατικό φαίνεται ξεκάθαρα ότι οι κινήσεις κωλυσιεργούν και προφασίζονται διάφορα για να μη προχωρήσουμε σε ουσιαστική εκδημοκρατικοποίηση και ενδυνάμωση του ρόλου της βάσης του κλάδου.

Η Παγκύπρια Συνδιάσκεψη πρέπει να αποφασίσει τις κατευθύνσεις που θα δοθούν και οριστικό δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα. Προς τούτο επαναφέρω τις σχετικές προτάσεις μου για αποκέντρωση και δημιουργία τοπικών συλλόγων, κ.λ.π.

2. Άδεια μητρότητας

Διεκδίκηση άδειας μητρότητας τουλάχιστον 12 μήνες. Είμαστε πολύ πίσω και σε σχέση με πολλά ευρωπαϊκά κράτη, τα οποία αρέσκονται να επικαλούνται «ευρωλιγούρηδες» παντός καιρού. (Ελλάδα 13 μήνες, Φινλανδία 11 μήνες, Σουηδία 15 μήνες κ.λ.π.). Συνεργασία με τις γυναικείες οργανώσεις, πολυτέκνους και άλλους φορείς, συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας και δυναμικές διεκδικήσεις.

3. Προβλήματα στο θεσμό των Μεντόρων στα σχολεία.

Η ηγεσία της ΠΟΕΔ σύρθηκε σε απαράδεκτες υποχωρήσεις για τη λειτουργία του θεσμού των Μεντόρων. Πολλές τάξεις παραδίδονται ουσιαστικά σε πολλαπλούς άπειρους φοιτητές. Το αποτέλεσμα θα είναι να γίνουν οι δάσκαλοι της τάξης στόχος των παραπόνων των γονιών και της κοινωνίας, απροστάτευτοι για μια ακόμα φορά. Η ηγεσία της ΠΟΕΔ, για μια ακόμα φορά, δεν διεκδίκησε δυναμικά από τα Πανεπιστήμια το δικαίωμα των δασκάλων για δωρεάν Μεταπτυχιακές σπουδές. Τα «ωφελήματα» που τάχα μας προσφέρθηκαν είναι «χάντρες για ιθαγενείς».

4. Προβλήματα με τους Η/Υ στα σχολεία.

Και εδώ η ηγεσία της ΠΟΕΔ φάνηκε κατώτερη των περιστάσεων. «Ρίχνει το μπαλάκι» στους δασκάλους του σχολείου, στέλνοντας μια ανακοίνωση στα σχολεία. Μετατρέπει, και σ’ αυτό το θέμα, τους δασκάλους σε εύκολους στόχους της κοινωνίας και των γονιών. Αρνείται να αναλάβει τις ευθύνες της και σε συνεργασία με τους οργανωμένους γονείς να καταγγείλουν από κοινού την πολυετή κοροϊδία του Υπουργείου. Εκτός από τις οποιεσδήποτε ώρες συντονισμού που μπορεί να δοθούν, υπάρχει άμεση η αναγκαιότητα ύπαρξης, ενός τουλάχιστον, τεχνικού Η/Υ σε κάθε Σχολική Εφορεία. Οι υπεύθυνοι της ΠΟΕΔ σιωπούν μπροστά στους υπευθύνους του Υπουργείου (γιατί άραγε;), σ’ όλες τις διαχρονικά άστοχες ενέργειες. Ακόμα και όταν υπάρχει φανερή κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος.

5. Ειδικότητες στα Δημοτικά Σχολεία.

Είναι επιτακτική ανάγκη να συζητηθεί σοβαρά το θέμα των ειδικοτήτων στα Δημοτικά Σχολεία. Πρέπει να κατοχυρωθούν οι δάσκαλοι που με γνώση και μεράκι για χρόνια διδάσκουν τα μαθήματα ειδικοτήτων στα σχολεία. Να μην επαφίεται στη διεύθυνση του σχολείου αν θα τους αξιοποιήσει στο θέμα που για χρόνια διδάσκουν. Να γίνει καταγραφή για τις ανάγκες σε ειδικότητες παγκύπρια. Να εξασφαλιστεί η διδασκαλία των ειδικών μαθημάτων από τους συναδέλφους που για τόσα χρόνια τα διδάσκουν. Αν υπάρχουν επιπλέον ανάγκες να διορίζονται δάσκαλοι ειδικοτήτων μόνο αν έχουν παιδαγωγική και ψυχολογική κατάρτιση. Αυτά είναι μεταβατικά μέτρα. Οριστική λύση μπορεί να δώσει μόνο η ίδρυση Παιδαγωγικών Σχολών στα Πανεπιστήμια, για τους δασκάλους όλων των βαθμίδων. Εκεί να υπάρχει η αναγκαία εξειδίκευση και η παιδαγωγική και ψυχολογική κατάρτιση για όλους.

6. Εκπαιδευτικές άδειες με πλήρεις απολαβές.

Παράδειγμα: Στην Ελλάδα μπορεί ο εκπαιδευτικός να πάρει μέχρι πέντε (5) χρόνια εκπαιδευτική άδεια με πλήρεις απολαβές. Ακόμη και η διετής Μετεκπαίδευση στα διδασκαλεία τους παραχωρείται με πλήρεις απολαβές, κι ας μην θεωρούνται Μεταπτυχιακές σπουδές

7. Δωρεάν μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Κύπρου και το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Η παιδεία δεν είναι εμπόρευμα. Ουσιαστική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση γίνεται όταν αξιοποιείς τους δασκάλους και τους παρέχεις τα κίνητρα για βελτίωση.

8. Μείωση διδακτικού ωραρίου. Ουσιαστική μείωση του διδακτικού ωραρίου των δασκάλων. Άμεση πρακτική διεκδίκηση των δικαιωμάτων μας. Απουσία από κάθε πρόγραμμα και εκδήλωση που δεν είμαστε υποχρεωμένοι, κ.λ.π.

9. Εφαρμογή του νόμου για υποχρεωτική προδημοτική, Ενιαίο Σχολείο, Μέτρα στήριξης. Ιδιαίτερα για τους αλλοδαπούς μαθητές που την έχουν μεγαλύτερη ανάγκη. Οι μαθητές οι οποίοι έχουν ηλικία για να πάνε στην Α’ τάξη, να πάνε πρώτα στην Προδημοτική τάξη. Απαίτηση για δίχρονη δωρεάν προσχολική αγωγή και ενιαίο 12χρονο δωρεάν δημόσιο σχολείο. Κρατικούς, δωρεάν, παιδικούς σταθμούς. Στελέχωση των σχολείων με ομάδες ειδικών ψυχολόγων, λογοθεραπευτών, ειδικών δασκάλων κ.λ.π. Επιχορήγηση από το Υπουργείο του κομίστρου των λεωφορείων για εκπαιδευτικές επισκέψεις των σχολείων. Πλήρης κάλυψη της δαπάνης εκπαιδευτικών επισκέψεων, θεατρικών παραστάσεων κ.λ.π. για τα ολιγοθέσια σχολεία. Δημιουργία κεντρικής μαθητικής βιβλιοθήκης σε κάθε σχολείο.

10. Υλικοτεχνική υποδομή όλων των σχολείων.

Απαίτηση από το Υπουργείο να μας δοθεί ολοκληρωμένο πρόγραμμα, χρονοδιάγραμμα δημιουργίας αιθουσών πολλαπλής χρήσης και αιθουσών ειδικών μαθημάτων στα σχολεία. Να καταρτιστεί κατάλογος όπως έγινε με το γραμματειακό προσωπικό, ώστε να μπορούμε να ελέγχουμε την υλοποίησή του.

Σε τυχόν άρνηση του Υπουργείου να αρχίσουμε με πρόγραμμα συγκεντρώσεων διαμαρτυρίας των μαθητών, γονιών και δασκάλων έξω από το Υπουργείο, κάθε μέρα μετά την 14η του Σεπτέμβρη, όπως το πρόγραμμα των κινηματογραφικών παραστάσεων. Προηγουμένως εννοείται η συνεργασία με την Ομοσπονδία Γονέων και η εξαγγελία των μέτρων σε κοινές διασκέψεις τύπου.



Αυτή η αγωνιστική στάση θα δώσει το μήνυμα ότι οι γονείς, οι μαθητές και οι δάσκαλοι είναι αποφασισμένοι να διεκδικήσουν δυναμικά ποιοτική εκπαίδευση για ΟΛΑ τα παιδιά. Ευελπιστώ ότι θα συνεργαστούμε όλοι οι φορείς για την λύση των θεμάτων και δεν θα αναλωνόμαστε στην απλή συζήτησή τους, μετατρεπόμενοι σε ανάχωμα της οργής και της αγανάκτησης όσων υφίστανται και βιώνουν τριτοκοσμικές καταστάσεις στα σχολεία τους.

11. Νέα βιβλία και διδακτικό υλικό.

Σχεδιασμός για εκπόνηση βιβλίων στην Κύπρο για τα παιδιά και όχι για την τσέπη των «συγγραφέων» και των εκδοτών.

12. Ενισχυτική διδασκαλία, Επιπρόσθετος δάσκαλος στην Α’ τάξη, Μείωση αριθμού μαθητών.

H ενισχυτική διδασκαλία επιβάλλεται να αρχίζει από την πρώτη τάξη. Να δίνονται δυο ώρες για ενισχυτική διδασκαλία σε όλους/όλες τους/τις συναδέλφους/σσες που αναλαμβάνουν τις πρώτες τάξεις. Mόνο έτσι θα μπορέσουμε να παρέμβουμε έγκαιρα εκεί που υπάρχουν προβλήματα και να δώσουμε την απαραίτητη βοήθεια. O/H δάσκαλος/α της τάξης είναι το καταλληλότερο πρόσωπο να παρέμβει έγκαιρα και αποτελεσματικά.

Αργότερα, τις περισσότερες φορές, είναι πολύ αργά και ο θεσμός καταντά "στάχτη στα μάτια του κόσμου". Είναι προτιμότερο να ενεργούμε ως "Προμηθείς" και όχι ως "Eπιμηθείς". Φυσικά η Ενισχυτική Διδασκαλία θα συνεχίζεται και στις επόμενες τάξεις όπου υπάρχει ανάγκη.

Άμεσος διορισμός πρόσθετου δασκάλου στις πρώτες τάξεις. Άμεση μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, εκεί που υπάρχουν αίθουσες, για όλες τις τάξεις του Β’ κύκλου και επιπλέον μείωση στους 15 μαθητές για τις Α’, Β’, και νηπιαγωγεία.

13. Ασφάλεια στους σχολικούς χώρους.

Η κατ’ όνομα «αντισεισμική αναβάθμιση» έχει αποκαλύψει και δημιουργήσει πολλά προβλήματα στην ασφάλεια των σχολικών κτιρίων για μαθητές και δασκάλους. Επιβάλλεται η ενεργός παρακολούθηση του θέματος και η δυναμική διεκδίκηση εφαρμογής σωστών προδιαγραφών ασφαλείας. Κατεδάφιση κτιρίων όπου κρίνεται απαραίτητο και είναι ασύμφορη οικονομικά η επισκευή τους.

14. Προτεινόμενο Σχέδιο Αξιολόγησης.

Για το θέμα που έχει εγγράψει ήδη το Διοικητικό Συμβούλιο για συζήτηση προτείνουμε τα εξής:



Η προσέγγισή μας πρέπει να αντιμετωπίζει το σχέδιο και τις επιπτώσεις στην παιδεία, το σχολικό χώρο και τους εκπαιδευτικούς συνολικά. Δεν μπορούμε να αποπροσανατολιζόμαστε αναζητώντας τυχόν θετικές επουσιώδεις διατάξεις που δεν έχουν καμιά αξία, όταν λειτουργούν σ’ αυταρχικό, αντιδημοκρατικό περιβάλλον.



Το «νέο» προτεινόμενο σχέδιο αξιολόγησης δεν προσκομίζει τίποτα το πραγματικά νέο. Επίσης είναι ψευδεπίγραφο αφού δεν ασχολείται με την ουσιαστική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, αλλά με την αξιολόγηση και τον ασφυκτικότερο έλεγχο των εκπαιδευτικών. Για άλλη μια φορά, αντί να καταργηθεί, παραμένει αποφασιστικός ο ρόλος της συνέντευξης στην Ε.Ε.Υ. για τις προαγωγές. Εμείς δεν θα παρασυρθούμε από επιμέρους ασήμαντες, τάχα προοδευτικές, πρόνοιες. Ο ρόλος των αξιολογητών και της Ε.Ε.Υ. παραμένει καθοριστικός για το μέλλον των δασκάλων. Καταργούν στα λόγια τον Επιθεωρητή και φέρνουν τρεις αξιολογητές με βαθμολογική αποτίμηση. Ο ένας μάλιστα (Διευθυντής σχολείου) θα αξιολογεί καθημερινά τους δασκάλους. Ο εξευτελισμός της προσωπικότητας των δασκάλων με τις βαθμολογίες και τις συνεντεύξεις συνεχίζεται. Σ’ ένα μικρό τόπο που όλοι γνωρίζονται, διατηρούνται στο προτεινόμενο σχέδιο, τα προνόμια των συγκεκριμένων θεσμών να διαχειρίζονται με ρουσφετολογικές και άλλες απαράδεκτες νοοτροπίες το μέλλον των εκπαιδευτικών.



Με την ανακατανομή των θέσεων στις νέες θέσεις χάνονται αρκετές θέσεις προαγωγής και επιβαρύνονται οι δάσκαλοι με νέα καθήκοντα και υποχρεώσεις. Οι προτεινόμενες μειώσεις διδακτικού ωραρίου είναι επουσιώδεις μπροστά στο φόρτο εργασίας που απαιτούν από τους εκπαιδευτικούς. Δημιουργούν την κλίμακα του ανώτερου εκπαιδευτικού, για να κρατήσουν τάχα τους καλούς δασκάλους στην τάξη. Και εδώ αρχίζει ένας από τους πολλούς παραλογισμούς: Για να διεκδικήσει κάποιος τη θέση ανώτερου εκπαιδευτικού απαιτούν 15 χρόνια υπηρεσίας. Την ίδια ώρα απαιτούν 10 χρόνια για τη θέση του Παιδαγωγικού Συμβούλου που θα καθοδηγεί αυτόν τον καλό δάσκαλο. Τέτοιες παράλογες πρόνοιες υπάρχουν πολλές όταν τις αναλύσεις στις λεπτομέρειες. Δεν είναι όμως αυτός ο στόχος μας. Δεν μπορεί να χάνουμε το δάσος κοιτώντας το δέντρο.



Το σημαντικό όμως είναι να μην παρασυρθούμε στη συζήτηση των επιμέρους και να απαιτήσουμε δυναμικά το οποιοδήποτε νέο σχέδιο αξιολόγησης να διέπεται από βασικές αρχές στις οποίες θα μείνουμε σταθεροί:

Ø Η αξιολόγηση πρέπει να επεκτείνεται σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς στην εκπαίδευση, ξεκινώντας από την κορυφή (Υπουργείο Παιδείας), οι οποίοι έχουν σημαντικές ευθύνες για την κατάσταση που βρίσκεται η παιδεία.

Ø Κατάργηση της αριθμητικής αξιολόγησης και της συνέντευξης για τις προαγωγές.

Ø Για τις προαγωγές να υπάρχουν αποκλειστικά μετρήσιμα μοριοδοτημένα κριτήρια. Η συζήτηση πρέπει να επικεντρωθεί στη βαρύτητα που πρέπει να έχουν τα κριτήρια (π.χ. αρχαιότητα, μεταπτυχιακά, δημοσιεύσεις, κ.λ.π.)

Ø Τα μόρια από κάθε κριτήριο πρέπει να υπολογίζονται μόνο σε μια φάση προαγωγής. Σε τυχόν επόμενη φάση θα υπολογίζονται μόνο τα επιπλέον που αποκτήθηκαν στο διάστημα από την προηγούμενη προαγωγή.

Ø Σημαντική μείωση του διδακτικού ωραρίου των δασκάλων, για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στον παιδαγωγικό τους ρόλο.

Ø Απαιτείται ποιοτική αρχική μόρφωση των εκπαιδευτικών σε Πανεπιστημιακές Παιδαγωγικές σχολές, με Παιδαγωγική και Ψυχολογική κατάρτιση για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Στη συνέχεια ποιοτική περιοδική επιμόρφωση, σε εργάσιμο χρόνο, με συγκεκριμένους στόχους και προγράμματα.



Αυτές οι βασικές αρχές θα απαλλάξουν τους δασκάλους από το βραχνά του άγχους και θα τους προσδώσουν το παιδαγωγικό κύρος που απαιτείται για να επιτελέσουν το έργο τους. Θα βάλουν τέρμα στις πελατειακές σχέσεις και τον εξευτελισμό των εκπαιδευτικών. Είναι η μεγάλη ευκαιρία του κλάδου να αποκτήσει αξιοπρέπεια και το κύρος του στους γονείς και την κοινωνία. Είναι κρίμα, από ολιγωρία, συμφέροντα ή υστεροβουλίες, να αφεθούν οι δάσκαλοι να προχωρούν «έρποντας και γλείφοντας» σε κομματικούς και παραταξιακούς διαδρόμους, επαίτες για μια προαγωγή. Είναι καθήκον μας να ανυψώσουμε το κύρος και την αξιοπρέπεια των δασκάλων.





Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς





Μανόλης Σόβολος

ΓΕΝΙΚΟΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ ΠΟΕΔ

«ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ»

Δεν υπάρχουν σχόλια: