ΡΙ.Α.ΚΙ.
Τα τελευταία χρόνια, άλλοτε καλυμμένα και άλλοτε απροκάλυπτα, η δημόσια
δωρεάν παιδεία βρίσκεται στο στόχαστρο.
Το δημόσιο σχολείο έχει αφεθεί σχεδόν στην τύχη του και βουλιάζει στα
χρόνια προβλήματά του. Οι δάσκαλοι μαζί
με τους μαθητές και τους γονείς υφίστανται την υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας
από τη μια και την εντατικοποίηση της εργασίας απ’ την άλλη. Τα δικαιώματα ΟΛΩΝ των παιδιών για ενιαία,
δωρεάν, ποιοτική παιδεία σε όλες τις βαθμίδες καταπατούνται με διάφορους
τρόπους.
Οι δάσκαλοι από παιδαγωγοί μεταβάλλονται σε εκτελεστές εντολών,
διεκπεραιωτές εκδηλώσεων για το «θεαθήναι», προωθητές αντιεπιστημονικών
αντιλήψεων, σκυφτοκέφαλοι χειροκροτητές κάθε «καινοτομίας».
Η πλειοψηφία των εργαζόμενων γονιών βιώνει το κυνήγι του μεροκάματου στο
φάσμα των ελαστικών εργασιακών σχέσεων, των εξαντλητικών ωραρίων, των
καθηλωμένων μισθών και της ανύπαρκτης υποδομής κοινωνικής στήριξης της
οικογένειας (π.χ. Δωρεάν δημόσιοι παιδικοί σταθμοί, διετής προσχολική αγωγή,
επαρκής άδεια μητρότητας, πληρωμένη γονική άδεια κ.λ.π.)
Οι ηγεσίες της ΠΟΕΔ και των οργανωμένων γονιών υποταγμένες στα κελεύσματα
της εξουσίας κάνουν δημόσιες σχέσεις, προωθούν την καριέρα τους και στην ουσία
λειτουργούν ως αναχώματα της οργής και της αγανάκτησης των δασκάλων, των γονιών
και όσων βιώνουν τις απαράδεκτες καταστάσεις στα σχολεία.
Η απάντηση σ’ όλα αυτά είναι η αγωνιστική, διεκδικητική δράση της βάσης των
δασκάλων και των άλλων φορέων. Η
δημιουργία, στην πορεία, ενός Ενιαίου Μετώπου για την Παιδεία που αγωνιστικά θα
απαιτήσει την ενιαία, δωρεάν, δημόσια παιδεία σε όλες τις βαθμίδες.
Όσοι συμμετέχουμε και στηρίζουμε αυτό το ψηφοδέλτιο, αγωνιζόμαστε για τα
παρακάτω:
·
Δωδεκάχρονο, ενιαίο, βασικό, δωρεάν, δημόσιο σχολείο.
·
Δίχρονη, υποχρεωτική, δωρεάν, προσχολική αγωγή.
·
Κρατικούς, δωρεάν, παιδικούς σταθμούς.
·
Υλικοτεχνική υποδομή για ΟΛΑ τα σχολεία, που να
ανταποκρίνεται στις σημερινές και μελλοντικές ανάγκες (Αίθουσα πολλαπλής
χρήσης, αίθουσες ειδικών μαθημάτων, κουζίνες, εστιατόρια κ.λ.π.)
·
Στελέχωση των σχολείων με ομάδες ειδικών ψυχολόγων,
λογοθεραπευτών, ειδικών δασκάλων κ.λ.π.
·
20 παιδιά ανά τμήμα στις Γ’ – ΣΤ’ και 15 παιδιά ανά τμήμα
στις Α’, Β’ και Νηπιαγωγεία.
·
Επιχορήγηση από το Υπουργείο του κομίστρου των λεωφορείων
για εκπαιδευτικές επισκέψεις των σχολείων.
·
Πλήρης κάλυψη της δαπάνης εκπαιδευτικών επισκέψεων,
θεατρικών παραστάσεων κ.λ.π. για τα ολιγοθέσια σχολεία.
·
Δημιουργία κεντρικής μαθητικής βιβλιοθήκης σε κάθε
σχολείο.
·
Ουσιαστική στήριξη των αλλόγλωσσων, αλλοδαπών
μαθητών. Εφαρμογή του νόμου για
υποχρεωτική προσχολική αγωγή, διδασκαλία στη μητρική γλώσσα, κοινωνική στήριξη
των οικογενειών.
·
Υλικοτεχνική υποδομή και εξοπλισμός για παιδιά με ειδικές
ανάγκες.
·
Ένα χρόνο τουλάχιστον, άδεια μητρότητας και φροντίδας του
παιδιού.
·
Γονική άδεια με απολαβές και στους δυο γονείς.
·
Δωρεάν μεταπτυχιακές σπουδές στα Πανεπιστήμια της Κύπρου.
·
Εκπαιδευτικές άδειες με πλήρεις απολαβές.
· Δημιουργία Ενιαίων Παιδαγωγικών Πανεπιστημιακών Σχολών για την εκπαίδευση
και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, που θα δίνουν πλήρη παιδαγωγική και διδακτική
επάρκεια σε τμήματα αντίστοιχα με την ειδικότητα.
· Ετήσια
περιοδική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με πλήρη απαλλαγή από τα διδακτικά
καθήκοντα.
· Κατάργηση της
συνέντευξης από την Ε.Ε.Υ. στις προαγωγές.
· Επιλογή
στελεχών εκπαίδευσης με 100% αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια.
· Κατάργηση του
θεσμού του Επιθεωρητή.
· Πλήρης
διαφάνεια των αποσπάσεων.
· Αποτροπή της αποκέντρωσης –
ιδιωτικοποίησης και διαφοροποίησης του σχολείου.
· Διορισμοί μόνο από
καταλόγους διοριστέων. Αποκλειστικά μόνιμο προσωπικό στην εκπαίδευση. Άμεση
κατάργηση του θεσμού των ωρομισθίων και των αναπληρωτών. Πλήρη εργασιακά και
μισθολογικά δικαιώματα στους συμβασιούχους όσο υπάρχουν.
· Αναπροσαρμογή
του διδακτικού ωραρίου. Πρώτος διορισμός
με 25 περιόδους. Μείωση μια περίοδο ανά
πενταετία υπηρεσίας.
· Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια δουλειάς και στο 80% του τελευταίου μισθού. Πλήρη σύνταξη σε
περίπτωση ανικανότητας, ανεξάρτητα από τα χρόνια υπηρεσίας.
· Πλήρη πολιτικά
δικαιώματα στους εκπαιδευτικούς.
Το ουσιαστικό για μας δεν είναι η επισήμανση προβλημάτων και η απαρίθμηση
απλά εισηγήσεων. Σε αυτές μπορεί να
συμφωνούν, έστω στα λόγια, και οι συμβιβασμένες ηγεσίες των συνδικαλιστικών
κινήσεων. Το σημαντικό είναι το
πρόγραμμα δράσης και η αγωνιστική, διεκδικητική στάση και η συνεχής πάλη για
την υλοποίησή τους.
Προτείνουμε:
·
Επιλογή 3-4 θεμάτων άμεσης προτεραιότητας, κάθε φορά.
Ζητούμε από το Υπουργείο, σε συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο, να μας
παραδώσει κατάλογο με χρονοδιάγραμμα επίλυσης των παραπάνω θεμάτων, όπως έγινε
με το γραμματειακό προσωπικό.
Σε τυχόν άρνηση του Υπουργείου να αρχίσουμε με πρόγραμμα συγκεντρώσεων
διαμαρτυρίας των δασκάλων, γονιών και μαθητών έξω από το Υπουργείο, κάθε μέρα
μερικά σχολεία, όπως το πρόγραμμα των θεατρικών παραστάσεων. Συνεχής κλιμάκωση των μέτρων σε τυχόν
αρνητική στάση του Υπουργείου. Προηγουμένως
εννοείται η συνεργασία με τις Ομοσπονδίες Γονέων και η εξαγγελία των μέτρων σε
κοινές διασκέψεις τύπου.
Αυτή η
αγωνιστική στάση θα δώσει το μήνυμα ότι οι δάσκαλοι, οι γονείς και οι μαθητές
είναι αποφασισμένοι να διεκδικήσουν δυναμικά ποιοτική εκπαίδευση για ΟΛΑ τα
παιδιά. Στόχος να συνεργαστούμε όλοι οι εκπαιδευτικοί
φορείς για τη λύση των θεμάτων και να μην αναλωνόμαστε στην απλή συζήτησή τους,
μετατρεπόμενοι σε ανάχωμα της οργής και της αγανάκτησης όσων υφίστανται και
βιώνουν απαράδεκτες καταστάσεις στα σχολεία τους.
Οι θέσεις μας για την ΠΟΕΔ:
·
Επιδιώκουμε αλλαγή
του καταστατικού και συμμετοχή όλων των
εκπαιδευτικών στη λήψη σοβαρών αποφάσεων, γνήσια αντιπροσώπευση μέσα από
μικρούς, ευέλικτους τοπικούς συλλόγους.
Όχι στην ανάδειξη "συνδικαλιστών των MME και των δημόσιων σχέσεων".
·
Πιστεύουμε στην
απλή αναλογική στις εκλογές, διετή θητεία στα διοικητικά όργανα, ελεύθερη
επιλογή προτάσεων για την παιδεία και όχι "κατασκευασμένων προσώπων".
·
Πιστεύουμε ότι η ΠOEΔ πρέπει να έχει άποψη και να παίρνει θέση για τα
κοινωνικά, πολιτικά και πολιτιστικά προβλήματα που απασχολούν τους
εργαζόμενους.
·
Θέλουμε
εκπαιδευτικούς περήφανους, αγωνιστές και ενωτικό αγωνιστικό διεκδικητικό
συνδικαλισμό, με σαφές κοινωνικό στίγμα στην υπεράσπιση των δικαιωμάτων των
εργαζομένων.
·
Θέλουμε την
οργάνωσή μας πρωτοπόρο στην αγωνιστική διεκδίκηση της αναβάθμισης του
μορφωτικού έργου στον τόπο μας και όχι γραφειοκρατικό μηχανισμό και επιχείρηση.
Δομετίου Αφροδίτη (Δασκάλα Ε’ Αγλαντζιάς)
Νικολάου Βερονίκη (Δασκάλα Δ’ Αγλαντζιάς Κ.Α)
Σόβολος Εμμανουήλ (Μανόλης) (Δ/ντής Β’ Λατσιών Κ.Α)
Στυλιανού Μακαρία – Άντρη (Β. Δ/ντρια – Διευθύνουσα Α’
Αγλαντζιάς)
Χατζηγιάννη Ιωάννα (Δ/ντρια Β’ Γερίου)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου