Πολλή αυστηρότητα στην τήρηση του νόμου και της τάξεως έχει πέσει τελευταία στην επικράτεια της Κυπριακής Δημοκρατίας. Σε σημείο που μπορεί κάποιος να νομίσει ότι γίναμε και σοβαρό κράτος, πολύ περισσότερο κράτος δικαίου.
Μόλις δύο μήνες πέρασαν από τα επεισόδια στη Χλώρακα, όταν δηλαδή 200 Ελληνοκύπριοι κουκουλοφόροι μπήκαν στο χωριό και άρχισαν να δέρνουν Αφρικανούς και Σύρους και κυρίως να καταστρέφουν τα μαγαζιά τους. Μην ανησυχείτε όμως. Το κράτος είναι εδώ. Η Αστυνομία μας επιλήφθηκε της υπόθεσης, η Νομική Υπηρεσία την έθεσε ενώπιον του δικαστηρίου και με συνοπτικές διαδικασίες η Κυπριακή Δικαιοσύνη αποφάνθηκε: Σε χρόνο ρεκόρ ο Σύρος που τόλμησε να διαμαρτυρηθεί γιατί του έκαναν το μαγαζί Γης Μαδιάμ, ο αθεόφοβος αυτός αλλοδαπός που απείλησε ότι θα αναποδογυρίσει την Πάφο, βρίσκεται πίσω από τα σίδερα. Οκτώ μήνες φυλακή του επιβλήθηκε για απειλές και για εκκλήσεις με σκοπό την πρόκληση επεισοδίων, αλλά και κάτι άλλο το οποίο δεν λέχθηκε. Ότι δηλαδή ρεζίλεψε κάνοντας διαπραγματεύσεις με την «ευχάπαρο» υπουργό Δικαιοσύνης και τον αρχηγό Αστυνομίας για εξομάλυνση της κατάστασης, ενώ ήταν καταζητούμενος από την Αστυνομία! Τώρα θα ρωτήσετε τι έγινε με τους 20 Ε/Κ συλληφθέντες; Αυτοί ακόμα δεν κατηγορήθηκαν. Ούτε αυτοί που συνελήφθησαν την επόμενη βδομάδα στη Λεμεσό όταν κατέστρεψαν μαγαζιά και ξυλοκόπησαν μετανάστες. Ούτε αυτοί που σάπισαν στο ξύλο έναν ηλικιωμένο αλλοδαπό την ώρα που κοιμόταν.
Όπως αντιλαμβάνεστε έχουμε ένα κράτος που η δικαιοσύνη τρέχει από τα ποϊνάρκα του. Όποιος μετανάστης πει κιχ (και δεν τον δικαιολογούμε) συλλαμβάνεται και φυλακίζεται με συνοπτικές διαδικασίες. Οι πολίτες της Κυπριακής Δημοκρατίας βεβαίως ανήκουν στην κατηγορία αυτών που μπορούν να πηδούν και να δέρνουν ξένους, χωρίς ιδιαίτερες επιπτώσεις. Ιδιαίτερα αν αυτοί οι ξένοι είναι εργάτες ή μετανάστες οι οποίοι στη χώρα μας λογικά θεωρούνται από τον μέσο Κύπριο, ως όντα υποδεέστερα.
Χωρίς ηλικιακές διακρίσεις
Αυτό ισχύει χωρίς ηλικιακές διακρίσεις. Βγήκε προχθές η υφυπουργός Πρόνοιας η κ. Μαριλένα Ευαγγέλου να ποστάρει εν είδει «Νοεμβριανών Διαταγμάτων», μετά την επανάσταση που επέφερε η εκλογή Χριστοδουλίδη, ότι οι νεαροί ασυνόδευτοι αλλοδαποί που φιλοξενούνται σε δομή της Πάφου θα πληρώσουν για τις ζημιές που έκαναν. Θα σταλούν επίσης εξορία σε άλλες δομές για να σπάσουν οι κλίκες. Επί της αρχής ποιος θα μπορούσε να διαφωνήσει, αν και βεβαίως ορθώς εγέρθηκε το επιμέρους ερώτημα, πού θα βρουν τα λεφτά να πληρώσουν.
Σε ένα σοβαρό κράτος το ερώτημα δεν είναι πού θα βρεθούν τα λεφτά, διότι παρακάμπτει το κύριο πρόβλημα. Ότι πολλοί ανήλικοι σε αυτή τη χώρα συμπεριφέρονται ανεύθυνα και κατά καιρούς προκαλούν σοβαρές ζημιές σε περιουσία του κράτους, δηλαδή σε περιουσία που ανήκει στους Κύπριους φορολογούμενους. Η παρατήρηση αυτή μας φέρνει λογικά στην υποβολή της ορθής ερώτησης: Πώς αντιμετωπίζουμε την παραβατικότητα των νέων μας γενικά και όχι μόνο των αλλοδαπών νέων, τους οποίους σχεδόν ρατσιστικά σπεύδουμε σε κάθε περίπτωση να διαχωρίζουμε ανακοινώνοντας άμεσα μέτρα τα οποία δεν διαθέτουν, όπως έλεγε και η μακαρίτισσα η γιαγιά μου, «ούτε μούττην ούτε κώλο»; Ας αφήσουμε κατά μέρος τις παραδιάνταλες επιδοκιμασίες της κυρίας Λουίζας Ζανέττου επιτρόπου Νομοθεσίας κι ας δούμε πώς η νομοθεσία αυτής της χώρας εφαρμόζεται για όλους ανεξαίρετα!
Στην Πάφο πριν μερικές μέρες κάποιοι νεαροί Κύπριοι πρίγκιπες, μαθητές τεχνικής σχολής έκαναν διάφορες ζημιές στο σχολείο και επιπλέον φόρεσαν μια καρέκλα στο κεφάλι ενός καθηγητή. Το θέμα αντιμετωπίστηκε περισσότερο σαν αστείο, ενώ κάποιοι ευαίσθητοι εξέφρασαν και τη λύπη τους για την καρεκλιά που δέχτηκε ο καθηγητής. Γενικά στην Κύπρο όταν οι μαθητές καίνε τάξεις και αποχωρητήρια, όταν μπουγελώνουν και ξυλοφορτώνουν καθηγητές, το πρόβλημα αντιμετωπίζεται με μια διάθεση ελαφρότητας, του στυλ: «Όλοι κάναμε τέτοια μικροί αλλά στη συνέχεια ωριμάσαμε»! Με λίγα λόγια κάτσε χάφτα καθηγητή να τις τρως μέχρι να ωριμάσει ο Κυπραίος. Το ερώτημα βέβαια είναι αν όντως ωριμάσαμε. Ρίξτε μια ματιά γύρω σας.
Τελικά ο καθηγητής έμεινε με το καρούμπαλο και η έντιμη υπουργός Παιδείας βγήκε και μας είπε ότι οι έξι μαθητές που ενεπλάκησαν στα επεισόδια θα αναγκαστούν να αλλάξουν σχολείο. Η τιμωρία τους είναι να μετακινηθούν για να μπορέσουν να διαλύσουν και άλλο σχολείο. Ούτε καν την καρέκλα που έσπασαν στο κεφάλι του καθηγητή δεν κλήθηκαν να πληρώσουν. Πού είναι η επίτροπος εφαρμογής της νομοθεσίας να τοποθετηθεί εδώ; Ίσως τη βοηθούσε να σκεφτεί λίγο παραπάνω αν της θυμίζαμε αυτό που είπε κάποτε ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ. Ότι δεν γίνεται να είσαι υπέρ της δικαιοσύνης για κάποιους ανθρώπους και να μην είσαι υπέρ της δικαιοσύνης για όλους τους ανθρώπους.
Επιλεκτικά
Κάτι τέτοια κάνουμε, απλώς για να μεταφέρουμε τις καρεκλιές και τα καρούμπαλα των καθηγητών από σχολείο σε σχολείο. Θα θυμάστε πέρυσι έκαψαν ολόκληρες τάξεις σε εκπαιδευτικό ίδρυμα και ακόμα ψάχνουν να βρουν τους μαθητές που το έκαναν.
Στο Πουρνάρα βέβαια καμιά 30αριά αλλοδαποί έπαιζαν μπάλα σε μια άτυπη αναμέτρηση Εθνικών ομάδων Νιγηρία vs Συρία όταν αίφνης έσπασε η μπάλα. Επειδή μια μπάλα υπήρχε και εκείνη μπαλωμένη ξεκίνησαν μπουνιές και ιερός πετροπόλεμος. Αλλάχ Ου Άκμπαρ!
Για να βγει (λογικό και αναμενόμενο) με αυστηρό ύφος ο υπουργός Εσωτερικών να μας πει ότι αυτοί οι μετανάστες καταχρώνται της φιλοξενίας της χώρας μας και κάλεσε την Αστυνομία να τους εντοπίσει πάραυτα. Αυτοί λοιπόν θα μπουν σε ένα λεωφορείο και θα τους πάμε στο αεροδρόμιο για άμεση απέλαση. Ίσως πριν τους βάλουν στο αεροπλάνο να αποφασίσει ο κ. υπουργός να τους ρίξουν και ένα χαφτάι ξύλο έτσι για να μας θυμούνται όταν φτάσουν εκεί στα περίχωρα της Αμπούτζα στη Νιγηρία.
Ικανοποίηση
Τέτοια γενικά κάνουμε και ο μέσος Κύπριος παραληρεί από ικανοποίηση. Επιτέλους να πάρουν ένα μάθημα όλοι αυτοί οι ξένοι που έρχονται να ζήσουν στη χώρα μας, ότι η Κύπρος δεν είναι μπάτε σκύλοι αλέστε. Η Κύπρος είναι κράτος δικαίου και οι δικαστές μας δικαιότεροι σταχάνης.
Κάπως έτσι, όλοι μαζί ως κοινωνία και εν χορώ, μπορούμε να λέμε τέτοιου είδους ανοησίες μέχρι να ξημερώσει. Οφείλουμε όμως κάποια στιγμή να σοβαρευτούμε. Αυτή η χώρα από πλευράς απονομής δικαιοσύνης μάλλον βρίσκεται στις αρχές του 20ού αιώνα. Η κατάσταση θυμίζει αυτό που είπε την περίοδο αυτή η αρχηγός των σουφραζετών Emmeline Pankhurst. Ότι «μεταξύ της δικαιοσύνης και της απονομής δικαιοσύνης υπάρχει ένας ολόκληρος κόσμος που τις χωρίζει».
Κάποιοι ανόητοι νομίζουν ότι όταν κάνουμε γιο-γιο τους νόμους για να δείξουμε το νουν μας με τους ξένους, ο ίδιος νόμος δεν θα ξεχειλώσει και για μας. Κοιτάξτε γύρω σας.
Πηγή: https://politis.com.cy/apopseis/stiles/708764/otan-i-dikaiosyni-trechei-poy-ta-poinarka-mas
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου