Τόσο απλό για ένα κράτος, που ελπίζω συνειδητοποιεί ότι, όχι μόνον η επιβίωση, αλλά και η ευημερία του δεν εξαρτάται μόνον από τους πολιτικούς ηγέτες και τους κομματάρχες, αλλά, δυστυχώς, και από αυτόν τον αγέρωχο λαό που τους επιλέγει.

Αρχής γενομένης από την τελευταία φράση, ανήκω στην τεράστια μερίδα του κόσμου που κρατά την αναπνοή του εδώ και αρκετές μέρες ακούγοντας και παρακολουθώντας τις ειδήσεις και άλαλη από δηλώσεις που λίγο πολύ αντιπροσωπεύουν το κλασικό «εγιώ εν τζαι». Πήρε φωτιά το δάσος της Πάφου! Μόνον και μόνο η είδηση αυτή έπρεπε να συνταράξει όλον τον κυπριακό λαό, όχι μόνον τον κύριο Χαράλαμπο Αλεξάνδρου ο οποίος σχεδόν έκλαιγε όταν μιλούσε για τη φωτιά και τις προσπάθειες των πυροσβεστών να σώσουν ό,τι σώζεται. Η απόγνωση στο μεγαλείο της.

Γνωρίζει τούτος ο αγέρωχος λαός που κτίζει αμέριμνα dream cities και κόβει αιωνόβια δέντρα ότι η εξάρτηση όλων, και των μεν και των δε, είναι το Τρόοδος και το δάσος του; Ότι το Τρόοδος ρυθμίζει το κλίμα της Κύπρου και για τον λόγο αυτό δεν συγκαταλέγεται ακόμα το νησί παρέα με τη Σαχάρα και την έρημο του Νεγκέβ; Γνωρίζει ότι το δάσος του Τροόδους είναι η μεγαλύτερη προστασία μας, και αντί να αγοράζει τα της πολεμικής μας άμυνας [ποιας άμυνας, σε σχέση με αυτό που υπάρχει απέναντι] έπρεπε να εξοπλίζει πρώτα την άμυνα του Τροόδους και τον κόσμο που έχει ταχθεί για να το προστατεύει.

Είναι απορίας άξιον και θλιβερό το γεγονός ότι η πολιτεία επιτρέπει ακόμη στον κάθε ανεγκέφαλο, αππωμένο, νεόπλουτο Κυπραίο, που θέλει να εντυπωσιάσει τους γειτόνους του, ανεξάρτητα αν αυτός διαμένει στους Καλόηρους ή στον Πρωταρά, να σύρνει πυροτεχνήματα επειδή επάντρεψε την κόρη του ή εβάφτισε το κοπελλούδι του! Να θέτει σε κίνδυνο τον τόπο του λόγω επιδειξιμανίας και πλουτισμού.

Άκουγα τον αρχηγό της αστυνομίας που προσπαθούσε να εξηγήσει γιατί εν τους πιάνουν. Είπε ότι θέλει να δει ο αστυνομικός το πυροτέχνημα αν είναι πυροτέχνημα,(!), θέλει να είναι εκεί για να δει ποιος το έσυρε, θέλει να είναι εκεί για να δει αν έχει άδεια για να το σύρει. Και ερωτώ αγαπητή φίλη, Υπουργέ της Δημόσιας Τάξης: Γιατί να έχει άδεια; Υπάρχει λόγος να σύρνουμε πυροτεχνήματα εκτός από αππωμάρα; Τι τραβά τούτος ο λαός από την αππωμάρα μας, ούτε λέγεται ούτε γράφεται, αρχής γενομένης από την σκιερή πλατεία της Ζάχας, μέχρι τους πύργους, τις οκέλλες και το κάθε τι που είναι εκτός του «μέτρου», το οποίο όχι μόνον δε γνωρίζουμε αλλά και αγνοούμε επιδεικτικά για να είμαστε διαφορετικοί, πιο ιν, ποιο προχωρημένοι; Απλά κερδίζουν αυτοί που τα εισάγουν ή αυτοί που τα αγοράζουν από απέναντι και τα μοσχοπουλούν στους απππωμένους.

Να απαγορευθεί δια νόμου, κυρία Υπουργέ, εις τον Ναό της Δημοκρατίας, τελεία και παύλα, όποιος θέλει να σύρνει πυροτεχνήματα να εξέρχεται του νησιού, να τα σύρνει μέσα στο πέλαγος να σβήνουν πάραυτα…

Ας λάβουν σοβαρά υπ’ όψιν οι τηλεοπτικοί σταθμοί και ιδιαίτερο το κρατικό μας κανάλι  το θέμα της διαφώτισης των κατοίκων της βραχονησίδας περί Τροόδους και πυρκαγιών. Δεν αρκούν οι μεγάλες αφίσες, είναι καλές, αλλά για να προστατευτούμε χρειάζεται να ξέρουμε. Όπως το Κυπριακό! Να μάθει τούτος ο αγέρωχος λαός ότι εκτός από σούβλες στα Πλατάνια και ξηρούς καρπούς στην πλατεία, εκτός από τις επιπόλαιες βόλτες με το αυτοκίνητο και τα κοπελλούθκια την Κυριακή, στη χιονισμένη Σιονίστρα [για να δημιουργήσουμε το χάος] ή τις πέστροφες της Δροσερής Ποταμιάς, τι σημαίνει Τρόοδος και ποια η αξία του. Αν μη τι άλλο, να το δουν ως αλλαγή. Αντί να βλέπουμε μόνο πολιτικούς, ας δούμε επιστήμονες, ας ακούσουμε ανθρώπους που έχουν σημαντικά πράγματα να πουν [γιατί οι άλλοι ξέρουμε όλοι τι λένε].

Αντί λοιπόν να μονοπωλούν οι εσωτερικές και οι εισαγόμενες σαπουνόπερες του καλοκαιριού, οι επαναλήψεις και τα αμφιβόλου ποιότητας μουσικοχορευτικά δρώμενα, ας ζητήσουν από κάποιους να εξηγήσουν τα αυτονόητα: γιατί δεν ανάφκουμεν φουκούες όπου μας καπνίσει, γιατί δεν πετάμε τα αποτσίγαρα μας από τα παράθυρα, γιατί δεν καίμε αγριόχορτα μέσα σε βαρέλες.

Ο κύριος Γιώργος Κωνσταντίνου, για παράδειγμα, ο γεωλόγος της Κύπρου, που μαζί με τον αξέχαστο Γιαννάκη Παναγίδη είναι ο συγγραφέας του εξαιρετικού βιβλίου για τη Γεωλογία της Κύπρου, έκδοση του Πολιτιστικού Ιδρύματος της τότε Τραπέζης Κύπρου, το Κοινόν Κυπρίων αν θυμάστε. Να μιλήσει για τα χώματά μας, να εξηγήσει γιατί βρίσκουμε κογχύλια στην κορυφή του Ολύμπου, γιατί έρχονται οι γεωλόγοι του κόσμου όλου να μελετήσουν το Τρόοδος, τι σημαίνει Οφιόλιθος και τι σημαίνει χαλκός και τι σημαίνει εμπορεία του και γιατί 10 βασίλεια και γιατί η Αφροδίτη… και γιατί υπάρχουμε!

Nα μάθουμε επιτέλους από τη γεωλογία την ιστορία μας, να μάθουμε το ρόλο μας στην εσχατιά της Μεσογείου, να μάθουμε γιατί είμαστε σημαντικοί… και να εξηγήσουμε τη διαφορά ανάμεσα στην αππωμάρα και τη γνώση, τη συμπεριφορά έναντι στα δάση μας, ιδιαίτερα να μάθουμε από τους αναπτυξιομανείς δημάρχους και μουχτάρηδες, γιατί κόβουν τα δέντρα που σήμερα ξέρουμε ότι μας προστατεύουν από την κλιματική καταστροφή και τη μελλοντική ερήμωση του νησιού.

Ελεύθερα, 30.7.2023

Πηγή:   https://www.philenews.com/apopsis/arthra-apo-f/article/1359444/i-vlakia-ke-i-appomara-na-timorounte/