Είναι απορίας άξιο πώς τα «καταφέρνουμε» ακόμα και για τα πιο απλά
θέματα να δημιουργούμε προβλήματα εκεί που δεν υπάρχουν. Να δημιουργούμε σύγχυση και γραφειοκρατική
ταλαιπωρία. Να προσπαθούμε να λύσουμε
ένα θέμα και να προκαλούμε άλλα δέκα.
Τελικά αποτυγχάνουμε να εφαρμόσουμε πρακτικές και λειτουργικές λύσεις,
οι οποίες θα αμβλύνουν, αν δεν επιλύουν, τα προβλήματα. Μεταβαλλόμαστε σε ειδικούς των «εκπαιδευτικών
πυροτεχνημάτων» και της «ανακάλυψης της εκπαιδευτικής ταχινόπιττας». Τα παραδείγματα, διαχρονικά, ατέλειωτα.
Είναι με μεγάλη θλίψη που παρακολουθούμε, για άλλη μια φορά, στο θέμα
της περίφημης κάρτας εισόδου/εξόδου των γονιών στο σχολείο, να επικρατεί η
πρόχειρη εξαγγελία και προσπάθεια εφαρμογής.
Με μια πρώτη ματιά, σε κάθε καλόπιστο αναγνώστη της εγκυκλίου,
δημιουργούνται κάποια αυτονόητα ερωτήματα:
·
Είναι απαραίτητη η έκδοση των
συγκεκριμένων καρτών για την ασφάλεια των παιδιών στο σχολείο;
·
Η ασφάλεια των παιδιών στο σχολείο
κινδυνεύει, κατά προτεραιότητα, από τους γονείς τους;
·
Οργανώσαμε τα σχολεία με σωστή
περίφραξη, θυροτηλέφωνο, μια είσοδο για όλους και απέμειναν οι κάρτες;
·
Αφού για την ταυτοποίηση θα
χρειάζεται η πολιτική ταυτότητα, τι έχει να προσθέσει η έκδοση τέτοιων καρτών;
·
Στα άλλα σχολεία της Ευρώπης
με αυτόν τον τρόπο χειρίζονται τα θέματα ασφάλειας και πρόσβασης στους
σχολικούς χώρους;
·
Σκέφτηκε κανένας τις
παρενέργειες μιας τέτοιας διευθέτησης;
·
Οι διευθυντές των σχολείων, οι
οποίοι έχουν την ευθύνη λειτουργίας των σχολείων, γιατί δεν ερωτήθηκαν, για
ακόμα μια φορά; Πρόσφατα έγιναν συνέδρια
Διευθυντών και θα μπορούσε να ακουστεί η γνώμη τους.
·
Γιατί δεν χτίζουμε πάνω στις
υφιστάμενες διαδικασίες, βελτιώνοντάς τες;
Για να μπορέσουμε να λειτουργήσουμε με ασφάλεια στα σχολεία, μακριά από
αχρείαστες γραφειοκρατίες, προτείνουμε:
·
Οι συγκεκριμένες κάρτες δεν
χρειάζονται, δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα επί της ουσίας.
·
Προ - απαιτείται η σωστή
περίφραξη, το θυροτηλέφωνο και μια είσοδο για κάθε σχολείο.
·
Απαιτείται η Γραμματέας να
είναι παρούσα στο σχολικό χώρο, τουλάχιστον, 7:30 – 13:30. Σχολεία με δυο κύκλους, τα οποία βρίσκονται
σε απομακρυσμένα κτίρια, πρέπει να έχουν διαφορετική Γραμματέα.
·
Υπάρχει σήμερα θεσμοθετημένος
τρόπος παραλαβής των παιδιών από τους γονείς τους ή άλλο εξουσιοδοτημένο
πρόσωπο. Στην αρχή της χρονιάς στο νέο
έντυπο Πληροφοριακό Δελτίο του Παιδιού, οι γονείς έχουν δηλώσει τα πρόσωπα που
επιτρέπεται να παραλάβουν τα παιδιά.
·
Υπάρχουν τα έντυπα Αποχώρησης
και Απουσίας, τα οποία συμπληρώνουν οι γονείς σε κάθε ανάλογη περίπτωση.
·
Αυτό που πρέπει να γίνει είναι
ένας καλός κατάλογος, έντυπος, με τα εξουσιοδοτημένα πρόσωπα, για εύκολη
πρόσβαση και έλεγχο.
·
Αρχείο επισκεπτών χρειάζεται
μόνο για τρίτα πρόσωπα εκτός των γονιών.
·
Για τους επισκέπτες, τρίτα
πρόσωπα, μπορεί κάθε σχολείο να έχει έτοιμες 5-10 κάρτες, όπως υπάρχουν στο
Υπουργείο Παιδείας. Την κάρτα την
παραλαμβάνει ο επισκέπτης (την κρεμάει στο λαιμό του), μόλις καταγραφεί στο
βιβλίο επισκεπτών, και την επιστρέφει πριν αποχωρήσει από το χώρο.
·
Αν υιοθετηθεί η πρόσληψη
φρουρού, φύλακα ή όπως αλλιώς ονομαστεί δεν μπορεί πρακτικά να είναι τρίτο
πρόσωπο, το οποίο δεν έχει σχέση με το σχολείο και δεν γνωρίζει τα παιδιά και
τους γονείς. Δυο πρόσωπα στα σχολεία, τη
δεδομένη στιγμή, έχουν τη δυνατότητα για να αναλάβουν τα καθήκοντα το πρωινό
και το μεσημέρι, με την ανάλογη μισθοδοσία.
Είναι οι Γραμματείς και οι υπεύθυνοι των κυλικείων. Καλύτερη περίπτωση είναι αν συνδυάζει και το
ρόλο του γονιού.
·
Για την εύρυθμη λειτουργία των
σχολικών μονάδων, όχι μόνο για αυτό το θέμα, απαιτείται ο μηδενισμός του
διδακτικού χρόνου των Διευθυντών και η σημαντική μείωση του διδακτικού χρόνου
των δασκάλων και των Νηπιαγωγών.
Συχνά ακούμε ότι η εφαρμογή κάποιων νομοθεσιών επιβάλλεται από
ευρωπαϊκές συμβάσεις (παράδειγμα τα παιδικά καθίσματα στα λεωφορεία). Αναρωτιόμαστε: είναι τόσο δύσκολο οι
βουλευτές και οι συνεργάτες τους να ενημερωθούν πώς εφαρμόστηκαν οι σχετικές
συμβάσεις σε άλλες χώρες, ώστε να αποφεύγουν να «ανακαλύπτουν συνεχώς την
ταχινόπιττα», με τραγελαφικές, συνήθως συνέπειες;
Έχω θέσει, διαχρονικά, τον εαυτό μου στη διάθεση όλων των αρμοδίων για
πρακτικές λειτουργικές και απαραίτητες αλλαγές στην εκπαίδευση και στα σχολεία
μας. Η εμπειρία που απέκτησα από τις
επισκέψεις σε ευρωπαϊκά σχολεία, μέσω του ERASMUS, σεμιναρίων
του Συμβουλίου της Ευρώπης και προσωπικό ενδιαφέρον πίστευα ότι θα μπορούσε να
βοηθήσει σε κάποιες περιπτώσεις. Φευ !!!
Μανόλης
Σόβολος
Διευθυντής Δημοτικού Σχολείου και γονιόςΤο άρθρο δημοσιεύτηκε και στο www.paideia-news.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου