ΜΙΑ ΣΤΑΓΟΝΑ ταξιδεύει. Είναι μια σταγόνα που για να το πούμε πιο σωστά, την ταξιδεύουν τα παιδιά και οι δάσκαλοι του Α' Δημοτικού Λατσιών μέσα από το έργο τους, που διακρίθηκε στο μεγάλο και πρωτοποριακό δίκτυο συνεργασίας μέσω ίντερνετ, ευρωπαϊκών σχολείων «eΤwinning». Η διάκριση, δόθηκε στους Χρυσανθέα Παπακωνσταντίνου, του Α' Δημοτικού Λατσιών και Ζαφείρη Ζαπρούδη, από το Δημοτικό Σχολείο Δημητριτσίου της Ελλάδας.
Γι' αυτό το έργο, τα παιδιά και των δύο σχολείων συνεργάστηκαν, πάντα μέσω του ίντερνετ, για τη συγγραφή και την παράσταση με μαριονέτες σχετικά με τα ταξίδια μίας σταγόνας βροχής, χρησιμοποιώντας τη φαντασία τους, τη γνώση τους στους υπολογιστές και τα περιβαλλοντικά ζητήματα σχετικά με το νερό, π.χ. χρήση του νερού και μόλυνση των ποταμών/θάλασσας. Όπως χαρακτηριστικά είπε η κριτική επιτροπή αξιολογώντας το έργο αυτό, για παιδιά από 4-14 χρονών και αυτό σημειώστε το, θεώρησε ότι η βάση του έργου, ένα διεθνές θέμα, όπως το νερό, ενσωματωμένο με ένα διαπολιτισμικό θέμα, όπως τα παραμύθια, ήταν καινοτόμο και κατάλληλο. Η επιλογή του συνεργάτη είναι ιδιαίτερα κατάλληλη, αφού και οι δύο συνεργάτες μπορούν να προσεγγίσουν το θέμα με παρόμοιες ερωτήσεις. Ταυτόχρονα, το έργο χρησιμεύει ως καλό πρότυπο για διάφορες άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Αυτό το έργο, λένε οι ίδιοι οι μαθητές, έγινε από παιδιά της Κύπρου και παιδιά της Ελλάδας. Δούλεψαν μαζί ολόκληρη τη σχολική χρονιά γράφοντας πρώτα μια οικολογική ιστορία για το νερό, ζωγραφίζοντάς την, κάνοντας τα clipart που μπήκαν στο ηλεκτρονικό παραμύθι, τις κούκλες κουκλοθεάτρου και τα παιχνίδια. Όλες οι εργασίες που ετοιμάζονταν έμπαιναν στο ψηφιακό φόρουμ για να τις πάρει το άλλο σχολείο και να δουλέψει. Έτσι οι εργασίες όλες είναι κοινές, αφού περιέχουν δουλειές και των δύο σχολείων μέσα.
Αφού όλα τα παιδιά είναι γραμμένα στο twinspace με δικό τους κωδικό μπορούσαν να επικοινωνούν με τους δασκάλους και των δύο σχολείων, οι οποίοι τους ανέθεταν δουλειές και μετά στον πίνακα ανακοινώσεων τους έστελναν πίσω σχόλια. Δούλεψαν με κέφι και ενθουσιασμό. Έκαναν νέους φίλους και έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό για το έργο τους. Μέσα από αυτή τη στήλη, πολλές φορές δώσαμε παραδείγματα, προσπαθώντας να αφυπνίσουμε πολιτικούς, κυβερνητικούς και άλλους «αρμοδίους», για το πώς μπορεί η Κύπρος και ως οικονομία και ως κοινωνία να αναπτυχθεί ραγδαία και στις σωστές κατευθύνσεις. Αξιοποιώντας τις τεχνολογίες του ίντερνετ, της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών. Όμως, ρίχνουμε αυγά σε τοίχους. Μες στην απογοήτευση όμως, έρχονται σαν ουράνιο τόξο τα παιδιά του Α' Δημοτικού Σχολείου Λατσιών, να δείξουν ότι υπάρχει άλλη όψη του νομίσματος. Και να δώσουν και το κύριο περιβαλλοντικό τους μήνυμα. Μπράβο παιδιά. Και σας ευχαριστώ. Να δούμε, θα το πάρουν χαμπάρι οι «αρμόδιοι» να σας βραβεύσουν ή θα συνεχίσουν να κοιμούνται;
Π. Θεοχαρίδης
«Ο ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ» 22-2-2009
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου