Διάβασα, όπως όλοι οι γονείς, με προσοχή, την απολογία (γιατί περί αυτού πρόκειται) του ΥΠΠΑΝ. Βέβαια κατ’ ευφημισμό την ονομάζει … σχεδιασμό. Αξίζει να τη διαβάσετε ολόκληρη: http://enimerosi.moec.gov.cy/ypp11212
Αφού παραθέτει μια ιδεοθύελλα (brainstorming) από ευφάνταστες, έκδηλα ανεφάρμοστες προτάσεις, έρχεται χωρίς ίχνος αυτοκριτικής, να τις ακυρώσει ο ίδιος:
«Διερευνώντας τους αρχικούς σχεδιασμούς, …
…δεν υπήρχε η δυνατότητα να προμηθευτούν οι Σχολικές Εφορείες …
… δεν θα επέτρεπε την εφαρμογή του Υγειονομικού Πρωτοκόλλου …
… θα δημιουργούσε διαφορές εντός των σχολείων και μεταξύ σχολείων …
… ήταν ως εκ τούτου ανεπιθύμητη …
… αυτός ο σχεδιασμός μπορεί να εφαρμοσθεί μετά από παρέλευση δυο ή δυόμιση μηνών.
... εκτιμώμενο κόστος μεταξύ € 2,4 και € 2,8 εκατομμυρίων, ενώ η προμήθεια τέτοιων διαχωριστικών θα απαιτούσε 2-2,5 μήνες
… ήταν αδύνατον να εξασφαλισθεί ο απαραίτητος αριθμός θρανίων πριν την παρέλευση αρκετών μηνών …
…τα εργαστήρια που ανέλαβαν το έργο επαναδραστηριοποιήθηκαν, μετά τις θερινές διακοπές …
Η προκήρυξη για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για προμήθεια μονοθέσιων θρανίων απέβη άκαρπη, αφού η διαδικασία κηρύχθηκε άγονη, εφόσον οι προσφορές δεν πληρούσαν τις προδιαγραφές (χρόνος παράδοσης).
… έπρεπε να γίνει προμήθεια από το εξωτερικό μέσα από τις νενομισμένες διαδικασίες και θα απαιτείτο ένα διάστημα αρκετών μηνών.
… θα συμπεριληφθεί στις προτάσεις προς το Υπουργείο Οικονομικών για να υποβληθεί αίτηση έγκρισης και χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανάκαμψης που ενεργοποιείται στην Ε.Ε.
… βρίσκεται στο στάδιο της συζήτησης για έγκριση.
Βρίσκεται σε εξέλιξη η προετοιμασία συνεκτικού Σχεδίου Πολιτικής …»
Παρόμοιες ευφάνταστες, προφανώς ανεφάρμοστες, προτάσεις μπορεί να μεταφέρει καθένας από οποιοδήποτε καφενείο, οποιουδήποτε χωριού της Κύπρου:
«… Θα φτιάξουμε ένα σχολείο για κάθε παιδί, αλλά … αυτό κοστίζει και θα καθυστερήσει …
… θα διορίσουμε ένα δάσκαλο για κάθε παιδί στο σπίτι του, αλλά … δεν έχουμε τα χρήματα και τους δασκάλους …
… θα καλέσουμε τους Κινέζους να μας φτιάξουν γρήγορα, σε μια βδομάδα, νέα σχολεία, αλλά … θα μας κατηγορήσουν για «χρυσά διαβατήρια» …
… θα στέλναμε τα παιδιά στην Κίνα όλη τη χρονιά, αλλά … διαμαρτυρήθηκαν οι γονείς …
… θα στέλναμε τα παιδιά σε σχολεία της Φινλανδίας, αλλά … δεν έχει καθημερινές πτήσεις …»
Και άλλους πολλούς «σχεδιασμούς» - απολογίες, δικαιολογίες, υπεκφυγές, ντροπές …
Αν υπήρχε σοβαρό «Εκπαιδευτικό Δικαστήριο» και παρουσιαζόταν ο ΥΠΠΑΝ ενώπιον του με αυτή την απολογία, είναι βέβαιο ότι θα καταδικαζόταν ομόφωνα και θα καθαιρείτο πάραυτα. Στην περίπτωσή μας τον «σώζει», εκτός από τον «κακό μας τον καιρό», η απροθυμία των γονιών, των εκπαιδευτικών και όλης της κοινωνίας να ζητήσουν την παραίτησή του, καθώς γνωρίζουν πως το πιθανότερο σενάριο είναι να έρθει μια ακόμα χειρότερη επιλογή. Κάποιοι πιθανό να μη το πιστεύετε. Όμως … «κάθε φορά που σκέφτεστε ότι δεν μπορεί τα πράγματα να γίνουν χειρότερα, υπάρχει κάποιος έτοιμος να σας αποδείξει ότι κάνετε λάθος».
Κι αυτό θα συμβαίνει όσο οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί και όλη η κοινωνία επικεντρώνεται, αρκείται, βολεύεται με την απλή αλλαγή προσώπων και δεν απαιτεί την ουσιαστική αλλαγή πολιτικής. Πολλές φορές, αντίθετα, εκπαιδευτικοί, γονείς και ευρύτερα η κοινωνία, ακόμα και την ψήφο τους, σε διάφορες εκλογές, την «ξεπουλούν». Είναι έτοιμοι να την καταθέσουν σε κινήσεις που την αξιοποιούν στο ξέπλυμα και τη «νομιμοποίηση» πολιτικών ή σε κόμματα που απεργάζονται την υποβάθμιση, το κλείσιμο ή τη διάλυση του δημόσιου σχολείου (πράγμα που δεν κατάφεραν ούτε εισβολείς και κατακτητές, σε δύσκολες συνθήκες).
Οι οργανωμένοι γονείς έχουν τώρα τον κύριο λόγο. Μπορεί να βελτίωσαν τη στάση τους και το λόγο τους, σε σχέση με προηγούμενες χρονιές, όταν η ηγεσία τους ακουγόταν ως κακόφωνο αντηχείο του ΥΠΠΑΝ, αλλά οι καιροί απαιτούν τολμηρή και ξεκάθαρη παρέμβαση, μακριά από δικαιολογίες και μισόλογα. Οι αντιδράσεις δεν μπορεί να αφήνονται στην ατομική, καλή θέληση του κάθε γονιού, αλλά η Συνομοσπονδία Γονέων, με το θεσμικό της ρόλο, να πει τα «θρανία θρανία και την τάβλα τάβλα», απαιτώντας τα δέοντα.
Μανόλης Σόβολος
Γονιός (... και πρώην Διευθυντής Δημοτικού Σχολείου)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου