Είχε όλο το καλοκαίρι στη διάθεσή του για να οργανώσει τα σχολεία για το αναμενόμενο δεύτερο κύμα πανδημίας. Κατάφερε, όμως, να μην βρει το χρόνο και έφτασε στο σημείο να μετακινήσει ακόμη και την ημερομηνία έναρξης της σχολικής περιόδου. Τέθηκε η ιδέα για μονοθέσια θρανία ώστε να προσφέρεται μεγαλύτερη ασφάλεια στους μαθητές. Μας είπε ότι δεν προλάβαινε. Είχε από τον περασμένη Άνοιξη χρόνο να προετοιμάσει τα σχολεία ώστε να μπορεί να λειτουργήσει κατά το μέγιστο δυνατό καλά η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Κοιμόταν, όμως, όλο το Καλοκαίρι. Ξεκίνησε η νέα σχολική χρονιά και έπραξε το απόλυτο μηδέν. Μόλις πλάκωσε το δεύτερο κύμα της πανδημίας ξύπνησε. Άρον-άρον εξήγγειλε –το διατυμπάνισε, μάλιστα, με βαρύγδουπο τρόπο- πρόγραμμα τεχνολογικής αναβάθμισης όλων των σχολείων. Φτάσαμε, όμως, στον Δεκέμβρη και η εξ αποστάσεως εκπαίδευση χωλαίνει. Έπρεπε να σκεφτεί τρόπους θέρμανσης στα σχολεία. Ανακάλυψε ξαφνικά την πρωτοποριακή λύση της κουβερτούλας! Όταν χλευάστηκε από όλους, είπε ότι δεν ήταν δική του ιδέα (γιατί την πέταξες τότε;). Τέθηκε η μέθοδος του τεχνικού εξαερισμού. Και πάλι είπε ότι δεν υπάρχει χρόνος για φέτος.
Τάδε έφη Πρόδρομος Προδρόμου! Ειδικά για τη θέρμανση των σχολείων, ακόμη αναζητεί λύση. Μόλις την περασμένη Παρασκευή δήλωνε: «Τις κρύες μέρες που θα λειτουργεί η κεντρική θέρμανση, θα μπαίνει σε λειτουργία μια ώρα νωρίτερα για να θερμαίνονται οι χώροι. Επίσης, τα παράθυρα και οι πόρτες που προβλέπεται να είναι όλα ανοιχτά από το πρωτόκολλο, εκείνες τις ημέρες που θα είναι πολύ ψυχρές θα μένουν 1-2 παράθυρα ανοιχτά και όταν τα παιδιά πηγαίνουν διάλειμμα θα ανοίγουν όλα για σωστό εξαερισμό. Σε προσωπικό επίπεδο πρέπει να φοράνε όλοι ζεστά ρούχα». Ειδικά το τελευταίο, Πρόδρομέ μου, πώς το σκέφτηκες; Άραγε υπάρχουν παιδιά που πάνε με κοντομάνικα; Σε αυτές τις ευφυέστατες λύσεις, πρόσθεσε ειδικά για τα σχολεία σε ορεινές περιοχές και ότι θα μελετήσουν το ενδεχόμενο διαφορετικού ωραρίου. Κοίταξες καθόλου το ημερολόγιό σου, άνθρωπέ μου; Θα εξετάσεις; Θα μελετήσεις; Σήμερα έχουμε 8 Δεκεμβρίου, βρε αφιλότιμε, κι εσύ ακόμη ΘΑ μελετήσεις; Έλεος!
Την ώρα, λοιπόν, που εμφανίζεται όλο το προαναφερθέν σκηνικό το οποίο εκθέτει ανεπανόρθωτα το υπουργείο Παιδείας, προκαλεί άγχος, πίεση και γενική ανασφάλεια σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς, το μοναδικό θέμα στο οποίο δεν σηκώνει μύγα στο σπαθί του ο Πρόδρομος είναι οι τετράμηνες εξετάσεις. Του φωνάζουν οι μαθητές ότι τα σχολεία είναι διαλυμένα. Εβδομάδα μπαίνει εβδομάδα βγαίνει και εκατοντάδες μαθητές αναγκάζονται να μπουν σε καραντίνα για 15 μέρες είτε επειδή είναι οι ίδιοι θετικοί στον ιό είτε επειδή είναι στενές επαφές άλλων μαθητών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να χάνουν τη ροή των μαθημάτων. Ιδίως με τους τελειόφοιτους το θέμα παραγίνεται σοβαρό. Όταν έκλεισαν Λεμεσό και Πάφο σχεδόν 9.000 μαθητές έμειναν σπίτι. Χθες, η ΟΕΛΜΕΚ υπολόγισε ότι περίπου 2.500 μαθητές στη Μέση Εκπαίδευση βρίσκονται αυτή την στιγμή σε καραντίνα. Το χειρότερο είναι ότι αυτή κατάσταση εναλλάσσεται σε διάφορα σχολεία ανά εβδομάδα.
Του φωνάζουν οι εκπαιδευτικοί ότι τα σχολεία βρίσκονται σε κατάσταση σύγχυσης. Του φωνάζουν οι οργανωμένοι γονείς ότι με τέτοιο θλιβερό σκηνικό θυματοποιούνται τα παιδιά τους. Όχι μόνο δεν λαμβάνουν την εκπαίδευση που πρέπει αλλά αγχώνονται και μπερδεύονται. Όσον αφορά τους τελειόφοιτους, βιώνουν απίστευτο άγχος (όχι για τις τετράμηνες αφού δεν παρακάθονται σε τέτοιες αλλά για τις παγκύπριες).
Στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα. Ο Πρόδρομος εμφανίζεται απίστευτα εμμονικός. Είναι νόμος, λέει, και πρέπει να εφαρμοστεί. Λες και δεν μπορεί να τον αλλάξει προσωρινά για φέτος. Εδώ βγάζετε κατά συρροήν διατάγματα, μερικά από τα οποία θυμίζουν εποχές δικτατορίας και δεν υπάρχει πρόβλημα. Όσοι ασθενούν θα κάνουν δεύτερη εξεταστική σειρά, λέει. Πας καλά, άνθρωπέ μου, αυτό είναι το θέμα; Ή ότι ο ένας μαθητής βρίσκεται από άποψη ύλης χιλιόμετρα μακριά από άλλους που είχαν την ατυχία να μπουν σε καραντίνα;
Το σπουδαιότερο είναι η εκνευριστική επανάληψή του ότι δεν υπάρχει πρόβλημα με όσους μπαίνουν καραντίνα διότι κάνουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Μας δουλεύεις όλους κύριε; Στο είπαν οι διευθυντές δημοσίως: Δεν δουλεύει η εξ αποστάσεως! Πολλοί μαθητές χάνονται. Και δεν είναι μόνο αυτό. Πολλά σχολεία δεν διαθέτουν τον απαιτούμενο εξοπλισμό. Μόλις χθες, έκανες νέα ανακάλυψη. Θα καταθέσεις πρόταση στο Υπουργικό για οικονομική ενίσχυση των εκπαιδευτικών ώστε να χρησιμοποιούν δικό τους εξοπλισμό (Bring Your Own Device) είπες. Πιο τρανταχτή παραδοχή ότι δεν διαθέτουν τα σχολεία ικανοποιητικό εξοπλισμό δεν μπορούσες να κάνεις. Τώρα θα πάρεις πρόταση; Στα μέσα Δεκεμβρίου; Έλεος Πρόδρομε. Την ταχύτητά σου θα την ζήλευε και ο Σπίντι Γκονζάλες…
Μάθε, άνθρωπέ μου, ότι ένας πατέρας την περασμένη εβδομάδα, επειδή δεν ανέχτηκε την κοροϊδία και ήθελε η κόρη του να παρακολουθεί κανονικά τα πάντα από το σπίτι (όντας τελειόφοιτη) έκανε τον κόσμο ανάστατο. Μέχρι που αγόρασε ο ίδιος ειδική κάμερα και την εγκατέστησε στην τάξη ώστε να μπορεί από το σπίτι να έχει οπτική επαφή στα μαθήματα.
Ο αυταρχισμός του Πρόδρομου είναι μνημειώδης. Όλα υπολειτουργούν με δική του ευθύνη. Τα πάντα στο κόσμο έχουν αλλάξει λόγω της πανδημίας. Κι αυτός ακλόνητος για τις τετράμηνες εξετάσεις και ας θυματοποιούνται οι μαθητές. Δεν ζητάνε κατάργηση επ’ αόριστον. Να μην γίνουν όσο η πανδημία έχει διαλύσει τα πάντα ζητάνε.
Αν ο υπουργός είναι ξεροκέφαλος, ο Πρόεδρος πού είναι; Δεν υπάρχει ούτε ένας με στοιχειώδη λογική στην Κυβέρνηση; Ούτε ένας με στοιχειώδη ενσυναίσθηση ώστε να νιώσει το χάος το οποίο βιώνουν όλοι στα σχολεία; Τελικά, από την πανδημία μπορεί να γλυτώσουμε. Από τις τσαπατσοδουλειές, όμως, τους παραλογισμούς και την ανευθυνότητα, πολύ δύσκολα θα γλυτώσουμε…
08 Δεκεμβρίου 2020
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου