Τετάρτη 11 Μαρτίου 2009

Ιαπωνία: δασκάλα από το μέλλον

Όλοι μας θυμόμαστε την πρώτη μας δασκάλα από το δημοτικό, ωστόσο αρκετά παιδιά στην Ιαπωνία σίγουρα θα τη θυμούνται για άλλους λόγους, εξίσου σοβαρούς, εκτός από τον συναισθηματικό παράγοντα. Το μέλλον της διδασκαλίας στην Ιαπωνία ανατίθεται στα ρομπότ.

Έπειτα από 15 χρόνια ερευνών, η Σάγια το ρομπότ πήρε προαγωγή και από το γραφείο υποδοχής όπου εργάζονταν έγινε δασκάλα. Είναι πολύγλωσση, μπορεί να οργανώσει διάφορες εργασίες για τα παιδιά των πρώτων τάξεων του δημοτικού σχολείου και αν τα παιδιά γίνονται ατίθασα μπορεί να τα επαναφέρει στην τάξη, φωνάζοντας τους το γνωστό «ησυχία».

Επίσης η Σάγια δεν είναι ανέκφραστη, οι 18 τοποθετημένοι αισθητήρες κάτω από το συνθετικό της δέρμα της (του) επιτρέπουν να χαμογελάει ή να δείχνει αυστηρότητα. Όπως αναφέρουν οι δημιουργοί της, η Σάγια μπορεί να κάνει ακριβώς ότι και μια αναπληρώτρια δασκάλα. Το συγκεκριμένο ρομπότ-ανδροειδές, αρχικά κατασκευάσθηκε από εταιρείες, οι οποίες ως στόχο είχαν το περιορισμό του κόστους από τους μισθούς που δίνονταν σε γραμματείς και υπαλλήλους υποδοχής.

Σημειώνεται ότι η Ιαπωνία είναι αποφασισμένη έως το 2015 η κάθε οικογένεια να έχει και από ένα ρομπότ μέσα στο σπίτι του. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η τεχνολογικά ανεπτυγμένη Νότια Κορέα, η οποία σκοπεύει να χρησιμοποιήσει ανδροειδή για τη φροντίδα ηλικιωμένων, ενώ πρόσφατα συζητήθηκε και το ενδεχόμενο θέσπισης των δικαιωμάτων των ρομπότ.

«ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ» 11-3-2009

Δεν υπάρχουν σχόλια: