Άρχισαν να
σας κάνουν «πλύση εγκεφάλου», ότι θα ταλαιπωρηθείτε κι εσείς που θα ξυπνήσετε
μια ώρα αργότερα για να πάτε στο σχολείο, με αφορμή τη στάση εργασίας των
δασκάλων. Εντάξει, εγώ το ξέρω ότι εσείς
θα προτιμούσατε αυτό να γίνεται κάθε μέρα.
Να μην ξυπνάτε από τα χαράματα, «με την τσίμπλα στο μάτι». Να έχετε ένα ανθρώπινο ωράριο.
Ακούστε
παιδιά ...
Ξέρω ότι
για σας ταλαιπωρία είναι αυτό που ζείτε καθημερινά. Δυστυχώς, δεν τους περνά από το μυαλό ότι δεν είναι φυσιολογικό ένα μικρό παιδί να
έχει 35 περιόδους την εβδομάδα, τα περισσότερα γνωσιοκεντρικά μαθήματα. Σας «προετοιμάζουν» για τα απάνθρωπα ωράρια
που θα σας επιβάλλουν ως ενήλικες. Να
δουλεύετε ήλιο με ήλιο, για ένα κομμάτι ψωμί.
Αυτό ονειρεύονται για το μέλλον σας.
Ακούστε
παιδιά ...
Ξέρω ότι
ταλαιπωρία για εσάς είναι να σας φέρνουν στο Δημοτικό 5 χρονών και 8 μηνών και
να προσπαθούν να σας «μάθουν» ενώ εσείς θέλετε ακόμα να παίξετε, να
ανακαλύψετε, να χαρείτε. Δεν εξετάζουν
πόσο έτοιμα είστε γι αυτό το «Γολγοθά» που στήνουν μπροστά σας. Μάθετε λοιπόν ότι στις χώρες που σας
διαφημίζουν το εκπαιδευτικό τους σύστημα (π.χ. Φινλανδία, Σουηδία) τα παιδιά
πηγαίνουν στο Δημοτικό 7 χρονών, όταν είναι έτοιμα. Έχουν δυο βιβλία Μαθηματικών όλη τη χρονιά
και κάνουν μόνο πρόσθεση και αφαίρεση.
Τι λέτε; Σας ενδιαφέρουν αυτά; Δεν είναι λογικό να συναντάτε μαθησιακές
δυσκολίες, να έχετε «παραβατικότητα» κλπ.;
Δεν νιώθετε ότι σας «καίμε» και σας «βιάζουμε» γνωσιολογικά τα από τα
πρώτα σας χρόνια; Αντί να προλαμβάνουμε
τρέχουμε πίσω από τα προβλήματα, με επιτροπές και συσκέψεις.
Ακούστε
παιδιά ...
Ξέρω ότι
για σας ταλαιπωρία είναι να αλλάζετε δασκάλους «σαν πουκάμισα». Κάθε χρόνο από το Μάη μέχρι και το Σεπτέμβρη
διαβάζετε σελίδες ολόκληρες με μεταθέσεις, μετακινήσεις, τοποθετήσεις,
διορισμούς δασκάλων. ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ σχεδόν
οι μισοί δάσκαλοι αλλάζουν σχολείο.
Είμαστε η μοναδική χώρα στην Ευρώπη, ίσως και στον κόσμο. Στις άλλες χώρες οι δάσκαλοι έχουν μόνιμη
θέση στα σχολεία. Οι αλλαγές είναι
σπάνιες, για εγκυμοσύνες, αφυπηρετήσεις ή μείωση τμημάτων. Σε πολλές μάλιστα χώρες προγραμματίζουν με
προοπτική τριετίας και γνωρίζουν τα παιδιά και οι γονείς, τους δασκάλους της
επόμενης τριετίας. Ξέρω ότι εσείς πολλές
φορές, ακόμη και μέσα στο Σεπτέμβρη αλλάξατε δυο και τρεις δασκάλους. Με όλη αυτή τη «μετοικεσία» των δασκάλων ΚΑΘΕ
ΧΡΟΝΟ, που γίνεται στην Κύπρο, δεν ταλαιπωρείστε άραγε;
Ακούστε
παιδιά ...
Ξέρω ότι
ταλαιπωρία για εσάς και τις οικογένειές σας είναι να μην υπάρχει στο σχολείο
ένας χώρος να φάτε ζεστό φαγητό. Έστω
ένας χώρος να καθίσετε ανθρώπινα και να φάτε το σάντουιτς, όχι να στέκεστε
όρθια ή να το παρατάτε στα σκαλιά. Προσέξτε που επενδύουν σε άλλες χώρες: Σε
πολλές χώρες όλα τα παιδιά έχουν καθημερινά δωρεάν γεύμα, και σνακ και φρούτο
στο εστιατόριο του σχολείου. Σε κάποιες
πληρώνουν για αυτά 2-3 ευρώ την ημέρα.
Σκεφτείτε τη βοήθεια στην οικογένεια.
Σας ενδιαφέρουν όλα αυτά; Τι λέτε; Έχουν επίπτωση στην ποιότητα της εκπαίδευσης
στα σχολεία;
Ακούστε
παιδιά ...
Ξέρω ότι
ταλαιπωρία για εσάς είναι τα μικρά διαλείμματα.
Δεν προλαβαίνετε να φάτε και πετάτε το φαγητό στον κάλαθο. Δεν προλαβαίνετε να πάτε τουαλέτα και μόλις
μπείτε στην τάξη, ζητάτε να πάτε έξω και έτσι το μάθημα ... πάει περίπατο. Δεν προλαβαίνετε να «χορτάσετε» παιχνίδι και
έτσι είστε εκνευρισμένα στη διάρκεια του μαθήματος που πάει πάλι ...
περίπατο. Δεν προλαβαίνετε να πείτε δυο
κουβέντες με τους συμμαθητές σας και έτσι προσπαθείτε να τα πείτε στη διάρκεια
του μαθήματος που πάει πάλι ... περίπατο.
Δεν προλαβαίνετε να πείτε δυο κουβέντες στη δασκάλα σας που ήταν στην
αυλή και έτσι διακόπτετε το μάθημα που πάει πάλι ... περίπατο. Σε άλλες χώρες έχουν μέχρι και ημίωρα
διαλείμματα αλλά ... αυτοί δεν ξέρουν.
Ακούστε
παιδιά ...
Ξέρω ότι
ταλαιπωρία για εσάς είναι να σας «φορτώνουν» με πλήθος γνωσιοκεντρικά
μαθήματα. Στις άλλες χώρες τα παιδιά
κάθε εβδομάδα κάνουν 5 ως 8 περιόδους μάθημα της Γλώσσας, 3-5 περιόδους
Μαθηματικά. Τα άλλα μαθήματα είναι,
κυρίως, πρακτικά: Ξυλουργική, Μεταλλοτεχνία, Ραπτική, Μαγειρική, Τεχνολογία,
Χειροτεχνία, Χορός, Φυσική Αγωγή, κ.ά.
Τα γνωσιοκεντρικά μαθήματα είναι λίγες ώρες την εβδομάδα. Περισσότερες ώρες είναι τα πρακτικά θέματα. Τι λέτε για όλα αυτά; Εγώ ξέρω ότι επιδρούν στη συναισθηματική
ανάπτυξη και τη διάθεσή σας για το σχολείο.
Θα προτιμούσατε τα Μαθηματικά, για παράδειγμα να τα μαθαίνατε όχι
λύνοντας περισσότερα φυλλάδια, αλλά βιώνοντάς τα στην πρακτική ενασχόληση κατά
την οποία αντιλαμβάνεστε και τη χρησιμότητά τους στη ζωή.
Ακούστε
παιδιά ...
Ξέρω ότι
ταλαιπωρία για εσάς ήταν όταν έπρεπε οι γονείς σας να σας αφήσουν λίγους μήνες
μετά τη γέννησή σας, για να επιστρέψουν στη δουλειά τους. Σε άλλες χώρες η άδεια μητρότητας είναι
τουλάχιστον ένας χρόνος. Πληρωμένη και
υποχρεωτικά κάποιοι μήνες και για τον πατέρα.
Δίνουν τεράστια σημασία στα πρώτα χρόνια της ανάπτυξης του παιδιού. Και όταν θα έρθετε στο σχολείο υπάρχει η
ομάδα στήριξης της οικογένειας από Κοινωνιολόγο, Σχολικό Ψυχολόγο, Ιατρικό
λειτουργό κ.ά. Αυτά όλα μόνιμες παροχές,
συγκροτημένες, δεν χρειάζεται να τις ... καλέσει κάποιος για να επιληφθούν των
θεμάτων. Για σκεφτείτε λίγο. Σας
ενδιαφέρουν όλα αυτά; Τι λέτε; Έχουν επίπτωση στην ποιότητα της εκπαίδευσης
στα σχολεία;
Ακούστε
παιδιά ...
Ξέρω ότι
ταλαιπωρία για εσάς είναι οι δάσκαλοί σας να κάνουν το μάθημά τους και να μην
τους ξαναβλέπετε γιατί πρέπει να «βουρήσουν» να πάνε σε άλλο σχολείο για ...
ολοήμερο, επιμορφωτικά, ΔΡΑ.Σ.Ε., Α.Γ.Ο., κ.ά.
Σας λένε ότι δεν έχει σημασία με ποιο καθεστώς εργάζονται οι δάσκαλοι
στο σχολείο σας. Αν είναι μόνιμοι ή
αντικαταστάτες ή με αγορά υπηρεσιών. «Δεν
τρέχει τίποτα» αν οι δάσκαλοι τρέχουν
από το ένα σχολείο στο άλλο σε προγράμματα ολοήμερου, ΔΡΑ.Σ.Ε, επιμορφωτικά,
αντικαταστάσεις, Α.Γ.Ο, κ.ά για να συμπληρώσουν κάποιες ώρες. Να πάρουν 300 – 500 ευρώ το μήνα, τα οποία τα
έχουν «φάει» στις βενζίνες. Εσείς τι
λέτε;
Ακούστε
παιδιά ...
Ξέρω ότι
απορείτε με όλα αυτά. Απορείτε ίσως και
με την ανακοίνωση της ηγεσίας της Συνομοσπονδίας Γονέων. Πώς είναι δυνατόν να
θέλουν για εσάς δασκάλους σκυφτοκέφαλους, οι οποίοι δεν θα ενδιαφέρονται για το
διπλανό τους, για το συνάδελφό τους.
Ακούστε
παιδιά ...
Κι εγώ
απορώ. Θα ήθελα να σταθούν μπροστά ...
(όχι στον καθρέφτη), μπροστά σας. Και να
σας πουν: «Ακούστε παιδιά μου... Το σημαντικό είναι οι δάσκαλοι να γράφουν για
τους δείκτες επιτυχίας και επάρκειας στους προγραμματισμούς τους. Να συμπληρώνουν τα στοιχεία στο Σ.Ε.Π. Να γράφουν διάφορα σχέδια δράσης. Να συγκροτούν διάφορες επιτροπές... Οι δάσκαλοι δεν πρέπει να νοιάζονται για τους
άλλους συναδέλφους τους, ιδιαίτερα για τους νεότερους, και τα δικαιώματά
τους. Να «βολεύονται» οι ίδιοι και να
σιωπούν. Εξάλλου παλιότερα κάποιοι το
έκαναν. Κι εσείς όταν μεγαλώσετε αυτό
πρέπει να κάνετε... Δεν έχει καμιά αξία
να παλεύεις για το δίκιο. Ο καλός δάσκαλος
είναι αυτός που κάνει το μάθημά του στην τάξη και δεν τον νοιάζει τι γίνεται
δίπλα του. Όσοι δάσκαλοι για δεκαετίες
προσπαθούσαν να διδάσκουν με το παράδειγμά τους αξιοπρέπεια, αρχές,
αγωνιστικότητα, ήθος ... έκαναν πελάρες».
Ακούστε
παιδιά ...
Αν σας πουν
τέτοιου είδους κουβέντες, να μου το πείτε και μένα ... να ξέρω τι είδους
δασκάλους θέλουν για τα παιδιά τους. Εγώ
πάντως δεν θα ‘θελα για τα παιδιά μου δασκάλους που θα ξεπουλούσαν τους
συναδέλφους τους στον ίδιο χώρο εργασίας.
Ακούστε
παιδιά ...
Εγώ δεν
ντρέπομαι για την «ταλαιπωρία» που ενδεχομένως να προκαλέσω σε εσάς και τις
οικογένειές σας, με μια ώρα στάση εργασίας.
Συγχωρήστε με. Ντρέπομαι που τόσα
χρόνια, ως γονιός και δάσκαλος, δεν κατάφερα να σας απαλλάξω από όλες τις άλλες
ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΕΣ τις οποίες σας ανέφερα. Γι
αυτές να μην με συγχωρήσετε ...
Μανόλης
Σόβολος
Διευθυντής
Δημοτικού Σχολείου ( ... και γονιός)
Δημοσιεύτηκε και στο www.paideia-news.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου