Υπήρξα μάχιμη εκπαιδευτικός για δεκαετίες και πέρασα απ’ όλα τα στάδια της ιεραρχίας. Επομένως, λογικό είναι να ενδιαφέρομαι και να έχω άποψη για θέματα εκπαίδευσης.
Εχω παρακολουθήσει από τα ΜΜΕ το θέμα που έχει προκύψει σχετικά με τη διαμαρτυρία στο Παγκύπριο Γυμνάσιο για τη δημιουργία παρακείμενου χώρου για παραβατικά παιδιά.
Μου έκανε εντύπωση ο τίτλος στα ΜΜΕ: «Έξω φρενών η Μιχαηλίδου: Απαράδεκτη η διαμαρτυρία μαθητών στο Παγκύπριο Γυμνάσιο» (Πέμπτη, 26/9/2024 – 12:50, AlphaNewsLive). Η υπουργός ανέφερε «ότι οι διαδικασίες βρίσκονται σε στάδιο προετοιμασίας. Είναι ένα σχολείο εναλλακτικής φοίτησης και επανένταξης, για ένα τετράμηνο, πέντε παιδιά πιλοτικά σε χώρο που γειτνιάζει του Παγκυπρίου.» Είπε ότι αναμένουν να ολοκληρωθεί η προετοιμασία για να ακολουθήσει η ενημέρωση όλων των εμπλεκόμενων.
Σαφώς, εμπλεκόμενοι είναι και η Διευθύντρια του σχολείου, καθηγητές και μαθητές και γονείς που βλέπουν μια καλή πρωίαν μπουλτόζες να εκτελούν χωματουργικές εργασίες στο σχολείο ΧΩΡΙΣ να έχουν προηγουμένως ενημέρωση. Αλλά κατά την υπουργό ΔΕΝ έπρεπε να διαμαρτυρηθούν.
Η υπουργός εξήγησε: «Πρόκειται για προεργασία και για το εναλλακτικό πρόγραμμα φοίτησης για παραβατικούς μαθητές που αναμένεται να λειτουργήσει εντός Οκτωβρίου. Και συνέχισε: «Θα έχουν ξεχωριστό χώρο για το διάλειμμά τους, ξεχωριστή είσοδο, άρα δε μπορούμε να αντιληφθούμε αυτή την αντίδραση, κυρίως προτού ενημερωθούν.»
Άλλος τίτλος στα ΜΜΕ αναφέρει: «Δεν πτοείται από τις φωνές το ΥΠΑΝ».
Δηλαδή, αποφάσισε η υπουργός, δεν ενημέρωσε κανένα, αλλά δεν πτοείται, θα συνεχίσει. Τι νόημα έχει η εκ των υστέρων ενημέρωση;
Επικρατεί αναβρασμός, λόγω των έντονων αντιδράσεων που υπήρχαν από πλευράς των καθηγητών και των μαθητών του Παγκύπριου Γυμνασίου, για την επιλογή συγκεκριμένου υποστατικού, που γειτνιάζει με το σχολείο. Άρχισε ήδη η ανέγερση τοίχου. Σύμφωνα με την υπουργό «… πρόκειται για ένα αυτόνομο χώρο, που θα είναι απομονωμένος από το σχολείο, δεδομένου ότι θα εφαρμόζονται διαφορετικά προγράμματα και θα υπάρχει διαφορετική είσοδος σε αυτό. Την ίδια ώρα, υπογραμμίζεται η ανάγκη ότι πρέπει τα παιδιά που επιλέγηκαν για να φοιτήσουν στο εν λόγω κέντρο να αισθάνονται πως βρίσκονται σε σχολικό περιβάλλον και όχι απομονωμένα.»
Δηλαδή, τα παραβατικά παιδιά θα φοιτούν σε αυτόνομο χώρο που θα είναι απομονωμένος από το Παγκύπριο αλλά… να νιώθουν ότι βρίσκονται σε σχολικό περιβάλλον και όχι απομονωμένα (αντίφαση!).
Σύμφωνα με την υπουργό: «Παρά το γεγονός ότι το εναλλακτικό σχολείο δεν έχει ακόμη θεσμοθετηθεί για να ξεκινήσει τη λειτουργία του, το Υπουργείο Παιδείας είχε επαφές με τις διευθύνσεις των σχολείων της Λευκωσίας και ήδη έχουν επιλεγεί οι πέντε πρώτοι μαθητές που θα φοιτήσουν στο σχολείο.
Πρόκειται για μαθητές που παρουσιάζουν σοβαρή παραβατική συμπεριφορά και χρειάζονται στήριξη… Οι μαθητές θα παρακολουθούνται από ειδικούς παιδοψυχολόγους και θεραπευτές, για να λαμβάνουν τη στήριξη που χρειάζονται. Οι μαθητές θα μένουν στο εν λόγω κέντρο για ένα τετράμηνο και μετά θα επιστρέφουν στα σχολεία τους, με το Υπουργείο Παιδείας να παρακολουθεί την κατάσταση, για να αξιολογεί τα αποτελέσματα.»
Από την άλλη πλευρά, η Επίτροπος του Παιδιού εξέφρασε τον σκεπτικισμό της σχετικά με την εναλλακτική φοίτηση (27/9/2024).
Η Επίτροπος είχε αποστείλει διερευνητική επιστολή προς το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας εδώ και ένα μήνα περίπου, αναμένοντας απαντήσεις για τις παραμέτρους λειτουργίας του εν λόγω σχολείου. Δήλωσε ότι η δημιουργία ξεχωριστού σχολείου για παιδιά που παρουσιάζουν παραβατική συμπεριφορά, ενδεχομένως να μην είναι η καλύτερη λύση.
Πώς μπορούμε να μιλούμε για συμπερίληψη των παιδιών, όταν τα ξεχωρίζουμε από την σχολική κοινότητα, διερωτήθηκε, ενώ εξέφρασε τον προβληματισμό της και για άλλες πτυχές της λειτουργίας του σχολείου εναλλακτικής φοίτησης. «Χτίζουμε ένα τείχος», είπε η Επίτροπος στο ΚΥΠΕ, εξηγώντας ότι με αυτό τον διαχωρισμό τα παιδιά μπορεί και να στοχοποιηθούν και να περιθωριοποιηθούν.
Ούτε η Επίτροπος είχε ενημερωθεί σχετικά. Η κ. Δέσπω Μιχαηλίδου σημείωσε ότι κατά την τρέχουσα εβδομάδα είχε προσκληθεί στο Υπουργείο για να ενημερωθεί για διάφορες δράσεις που προγραμματίζονται, όμως, ΔΕΝ έλαβε ενημέρωση για το σχολείο εναλλακτικής φοίτησης.
Η Επίτροπος ανέδειξε την απουσία ενημέρωσης και της σχολικής κοινότητας, η οποία πρόκειται να γειτνιάσει με το νέο σχολείο.
Θα ήθελα να σχολιάσω ότι συμφωνώ με την Επίτροπο. Δεν απομονώνεις τα παιδιά, δεν τα στοχοποιείς, δεν κτίζεις τοίχους να τα κρύψεις πίσω. Πολύ αντιπαιδαγωγικό μέτρο.
Δεν μπορώ να μην σχολιάσω τον τρόπο που, αναφερόμενη στη Διευθύντρια του Παγκυπρίου κ. Μορφή, η υπουργός είπε: «Δεν είναι δικό της το σχολείο». Ούτε και δικό σου είναι το σχολείο, Αθηνά. Απαράδεκτο το ύφος και το ήθος της υπουργού να κατακεραυνώνει από τηλεοράσεως μια Διευθύντρια, που είναι ολοφάνερο ότι καταθέτει την ψυχή της στο λειτούργημά της. Πριν από την Αθηνά Μιχαηλίδου υπήρξαν πολλοί υπουργοί και μετά θα ακολουθήσουν και άλλοι. Συνυπήρξαμε με την Αθηνά Μιχαηλίδου με πολλούς υπουργούς (δεν θυμάμαι να διαφώνησε με κανένα) που κατά καιρούς εισηγήθηκαν αλλαγές οι οποίες στην πορεία αποδείχτηκαν λανθασμένες.
Δεν γνωρίζω προσωπικά τη Διευθύντρια του Παγκυπρίου Γυμνασίου, παρακολουθώ όμως το έργο της. Επιτελεί αξιόλογο έργο που φαίνεται και από τις διάφορες εκδηλώσεις του σχολείου. Είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω, ως κοινή θνητή, αρκετές εκδηλώσεις. Ως μάχιμη μέσα στα σχολεία (κάτι που δεν ισχύει για όλους μας) είμαι σε θέση να γνωρίζω πόσο δύσκολη είναι η τέλεια διοργάνωση τέτοιων παραστάσεων και εκδηλώσεων. Εξάλλου, παρευρισκόταν και η υπουργός στις πλείστες παραστάσεις παίρνοντας την τιμητική πρώτη θέση.
Ας αναλογιστεί η Αθηνά Μιχαηλίδου ότι πατά πάνω σε τέτοιους ευσυνείδητους εκπαιδευτικούς για να «κορδώνει» η ίδια ως υπουργός.
Πηγή: https://www.philenews.com/apopsis/arthra-apo-f/article/1514689/oute-diko-sou-ine-athina/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου