Πρώτα το εξήγγειλε ο Νίκος Χριστοδουλίδης. Στις 25 Νοεμβρίου ανακοίνωσε ότι αναμένεται να αρχίσει πριν το τέλος του χρόνου η υλοποίηση στοχευμένης Στρατηγικής Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων της Κυπριακής Δημοκρατίας («rebranding») με επίκεντρο τις διεθνείς αγορές με στόχο την ενίσχυση της εικόνας της Κύπρου διεθνώς. Την περασμένη Τετάρτη το επισφράγισε η υφυπουργός παρά τω Προέδρω Ειρήνη Πική: «Ο Invest Cyprus σε συνεργασία με την Προεδρία της Δημοκρατίας, ξεκινά εκστρατεία με τον διεθνή οίκο επικοινωνίας KREAB, ο οποίος επιλέχθηκε μετά από σχετικό διαγωνισμό» έγραψε στο Χ.
Πρόκειται για ορθή κίνηση; Σαφώς ναι. Μπορεί να αποφέρει θετικά αποτελέσματα; Πιθανώς ναι. Εκείνο, όμως, το οποίο δεν είπαν ξεκάθαρα στον κόσμο είναι πώς και γιατί προέκυψε η ανάγκη για το «rebranding» και πόσα θα κοστίσει βεβαίως.
«Απαραίτητη προϋπόθεση για τη δημιουργία σταθερού επιχειρηματικού περιβάλλοντος είναι και η ενίσχυση της αξιοπιστίας της Κύπρου» είχε πει συγκεκριμένα ο Πρόεδρος όταν εξήγγειλε την εν λόγω εκστρατεία διεθνώς. Και πρόσθεσε: «Απώτερος στόχος είναι η βελτίωση και ενίσχυση της διεθνούς φήμης και ελκυστικότητας της Κύπρου, η αναβάθμιση της εικόνας της στη διεθνή επιχειρηματική και επενδυτική κοινότητα…».
Καταρχάς, ας δούμε τι είναι το rebranding, το οποίο συνήθως αξιοποιείται από επιχειρήσεις. Σύμφωνα με τους ειδικούς, αφορά την αλλαγή της εταιρικής ταυτότητας μιας επιχείρησης. Πρόκειται, δηλαδή, για στρατηγική μέσω της οποίας δίδεται νέο όνομα, λογότυπο ή στρατηγικός σχεδιασμός σε μια συγκεκριμένη επιχείρηση. Απώτερος στόχος είναι η δημιουργία μιας διαφορετικής ταυτότητας ώστε η επιχείρηση που το επιλέγει, να μπορέσει να προσελκύσει εκ νέου μια αγορά.
Γιατί μια επιχείρηση να επιλέξει το rebranding; Σύμφωνα πάντοτε με τους ειδικούς τους οποίους επικαλούμαι, υπάρχουν οι εξής λόγοι: Για να απευθυνθεί σε ένα νέο κοινό, να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό, να κάνει επέκταση, να παραμείνει σχετική με τα trends της εποχής, να αντιμετωπίσει τη μείωση των πωλήσεων της και να αποκαταστήσει την κακή φήμη.
Στην προκειμένη περίπτωση της Κύπρου, μάλλον δύσκολα θα βρεθεί κάποιος που να μην αντιλαμβάνεται ότι ο κύριος λόγος είναι ο τελευταίος από τους προαναφερθέντες. Δηλαδή, η αποκατάσταση της κακής φήμης. Με κρυστάλλινη την αιτία η οποία βοά για αρκετά χρόνια, τον πρωτοφανή διασυρμό τον οποίο υπέστη η πατρίδας μας από το τεραστίων διαστάσεων σκάνδαλο των χρυσών διαβατηρίων επί διακυβερνήσεως Αναστασιάδη.
Άλλωστε, εμμέσως πλην σαφώς, το ομολογεί και η κ. Πική στην ανάρτησή της στο Χ για το rebranding. «Με στρατηγικό όραμα και σημαντικές μεταρρυθμίσεις, γυρίζουμε σελίδα και προχωράμε μπροστά, ενισχύοντας την αξιοπιστία της χώρας μας. Είναι πολύ σημαντικό οι αλλαγές αυτές να επικοινωνούνται στη διεθνή σκηνή, έτσι ώστε λανθασμένες ή απαρχαιωμένες αντιλήψεις για τη χώρα μας να εξαλείψουν».
Πριν αγγίξουμε την ουσία της παρέμβασής μας, που αφορά τον ένοχο της ανάγκης για rebranding και το κόστος, πρέπει να επισημανθεί ότι για να αποφέρει αποτέλεσμα, η αναγκαία ομολογουμένως εκστρατεία, θα εξαρτηθεί από πολλούς παράγοντες.
Οι ξένοι επενδυτές θα επιμετρήσουν αν η Κύπρος είναι όντως καλός προορισμός για επενδύσεις και πόσο καλό, λειτουργικό και αποτελεσματικό είναι το σύστημα απονομής δικαιοσύνης της. Αν για παράδειγμα, για οποιονδήποτε λόγο μια μεγάλη επένδυση στραβώσει στην πορεία (π.χ. η περίπτωση του δρόμου Πάφου-Πόλεως Χρυσοχούς) αν θα περιμένει καμιά δεκαριά χρόνια για να βγει δικαστική απόφαση.
Θα επιμετρήσουν αν και πόσο προβληματική είναι η γραφειοκρατία και πόσο μπορεί να καθυστερήσει μια μεγάλη ανάπτυξη. Αν υπάρχει διαφθορά, που συνεπάγεται περισσή ταλαιπωρία και περαιτέρω κόστος για την πραγματοποίηση μιας ανάπτυξης. Όλα αυτά ανεξαρτήτως του τι ο οίκος που επιλέγηκε θα προβάλλει.
Την ώρα, ωστόσο, που η Κυβέρνηση προβάλλει το rebranding, πρέπει να θυμάται την ενοχή της προηγούμενης Κυβέρνησης, της οποίας μέλος ήταν ο νυν Πρόεδρος. Πρέπει να θυμάται ότι την μέγιστη ευθύνη για το διασυρμό της Κύπρου τη φέρει ο προκάτοχός του. Πρέπει να θυμάται πως ποτέ δεν λήφθηκε το παραμικρό μέτρο κατά του Αναστασιάδη. Αφέθηκε να απολαύσει την πολιτική συνταξιοδότησή του και φορτώνεται στους φορολογούμενους πολίτες το κόστος του rebranding.
Ο κόσμος πρέπει να γνωρίζει πως όταν προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για επιλογή του διεθνούς οίκου, ο οποίος θα αναλάμβανε να ξεπλύνει τα λερωμένα που άφησε πίσω της η προηγούμενη κυβέρνηση, είχε εκτιμώμενο κόστος το 1,5 εκατ. ευρώ. Άρα μπορεί να πήγε και πιο πάνω.
Το λογαριασμό στείλτε τον στην οικία του προκατόχου σας κύριε Χριστοδουλίδη. Οι κυβερνώντες μαζί του ευθύνεστε, σε εσάς πρέπει να διαμοιραστεί το κόστος. Τουλάχιστον, μην προβαίνετε σε εξαγγελίες πανηγυριώτικου τύπου για το rebranding διότι το μόνο που καταφέρνετε είναι να εκνευρίζετε το λαό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου