Δευτέρα 24 Ιουνίου 2024

Τα αυτονόητα και τα ακατανόητα στα σχολεία

 ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΥ    23.6.2024

Τα αυτονόητα και τα ακατανόητα στα σχολεία
Η επόμενη κίνηση του υπουργείου ποια θα είναι; Να επιστρέψει η στολή και να κόψουν τα μαλλιά τους;

Μέχρι και στο υπουργείο πήγε ο Φειδίας Παναγιώτου. Ζήτησε συνάντηση με την υπουργό Παιδείας. Και τι να κάνει η Αθηνά Μιχαηλίδου τον δέχθηκε. Έγινε και ευρωβουλευτής τώρα, θέλοντας και μη. Και κάθε βιντεάκι, κάθε συνάντηση του Φειδία είναι με τον θείο που θέλει να κάτσει με τη νεολαία. Οι συνομιλητές του, αμήχανοι μπροστά σε όσες τρέλες κάνει ο Φειδίας στέκουν και χαμογελούν όπως η Μόνα Λίζα που δεν ξέρεις αν τελικά χαμογελούν ή έχουν σφράγισμα. Και έτσι, η υπουργός μπήκε στο τριπάκι και κάθισε με τον Φειδία. Τα είπαν και μετά ο Φειδίας άνοιξε την κάμερα και ρώτησε με ύφος κάτι μεταξύ Ελένης Βρεττού και Κατερίνας Ηλιάδη, τώρα θέλω απάντηση ρωτώ με ύφος, κοιτώντας στον φακό, λες και είναι πανελίστας σε δελτίο ειδήσεων για τα κλιματιστικά στα σχολεία. Η υπουργός είπε τις δυσκολίες, αλλά ο Φειδίας ήξερε απλά πως δεν… έχουμε κλιματιστικά και έτσι δεν μπορούσε να κάνει δεύτερη ερώτηση.

Μια-δυο εβδομάδες μετά το βιντεάκι του Φειδία, κι αφού ο νεαρός ευρωβουλευτής μας βεβαίως, βεβαίως, μπήκε στο αεροπλάνο και ταξίδεψε για τις Βρυξέλλες και έμαθε πως η πολιτική ομάδα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Renew Europe «εν κέντρο, δηλαδή έννεν ούτε δεξιά, ούτε αριστερά», λες και είν’ ομάδα για παρκάρισμα αυτοκινήτων, η υπουργός μας συνέχισε το έργο της. Και έτσι, σε μια πρωτοποριακή κίνηση το υπουργικό Συμβούλιο στέλνει πρόταση για συζήτηση στη Βουλή την απαγόρευση των κινητών στα λύκεια και τα γυμνάσια. Ήδη πέρασε από το Σώμα, η σχετική απαγόρευση για τα δημοτικά σχολεία. «Οι μαθητές, σύμφωνα με τη σχετική πρόταση που ενέκρινε χθες το Υπουργικό, μπορούν να αξιοποιούν τα κινητά τους μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς». Αλήθεια, έχουν δει κανέναν μαθητή να κρατά το κινητό του και να κάνει τεστ γνώσεων για να δει αν ξέρει τις πρωτεύουσες των χωρών;

Κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας αποφασίζουν πλέον πως δεν μπορούν να λύσουν ένα πρόβλημα και ξεκίνησαν τις κινήσεις εντυπωσιασμού και εύκολου λαϊκισμού. Η ουσία δεν είναι να βάλεις τον μαθητή να χρησιμοποιεί παράνομα το κινητό του και να αρχίσεις την αστυνόμευση στα σχολεία αν έχουν ή όχι κινητό. Υποτίθεται στις εξαγγελίες του υπουργείου και της κυβέρνησης το σχολείο είναι ένας τρόπος για να μάθουν να ζουν στο πλαίσιο της ίδιας της κοινωνίας. Όταν δεν είναι άξιο το υπουργείο να μάθει τη σωστή χρήση ακόμη και μιας συσκευής που είναι απαραίτητη και χρήσιμο εργαλείο για τον μαθητή, και απλώς… αποβάλεις το πρόβλημα μεταθέτοντάς το στην οικογένεια, τότε όλη η φιλοσοφία της εκπαίδευσης πάει στον βρόντο.

Αλλά σε μια Κύπρο που στο 2024 συζητούμε ακόμη τα αυτονόητα, όπως είναι τα κλιματιστικά, είναι απολύτως λογικό να συζητούμε και την απαγόρευση των κινητών. Η επόμενη κίνηση του υπουργείου ποια θα είναι; Να επιστρέψει η στολή και να κόψουν τα μαλλιά τους; Αλλά, δυστυχώς εκείνο το αυτονόητο είναι το δικαίωμα να συλλογίζεται κανείς όπως του αρέσει από τη στιγμή που υπακούει όπως οφείλει. Αλλά απ' αυτό το σημείο αρχίζει το ακατανόητο!

Πηγή:    https://politis.com.cy/apopseis/stiles/803752/ta-aftonoita-kai-ta-akatanoita-sta-scholeia


Δεν υπάρχουν σχόλια: