Άλλο τούτο πάλι! Το κράτος πλήρωσε στην εταιρεία που διαχειρίζεται το λιμάνι Λεμεσού αποζημίωση €3.354.449 (εκατομμύρια, α!), διότι το 2023 το λιμάνι Λάρνακας δούλεψε περισσότερο από το ανώτατο όριο που του έβαλαν όταν έκαναν τη συμφωνία για το λιμάνι Λεμεσού.
Πρέπει να το σκεφτείς λίγο για να το κατανοήσεις. Σύνθετα πράματα αυτά, δεν κάνουν για κοινά μυαλά.
Έχουμε και λέμε. Όταν το 2016 υπόγραψαν συμφωνία με την DP WORLD LIMASSOL LIMITED να αναλάβει τη διαχείριση του λιμανιού Λεμεσού, και την ανέλαβε το 2017, υπήρχε όρος ότι το ετήσιο φορτίο το οποίο θα διακινείται µέσω του λιµανιού Λάρνακας δεν θα υπερβαίνει τους 900.000 τόνους. Όμως, το 2023, που το λιμάνι Λάρνακας διαχειριζόταν άλλη ιδιωτική εταιρεία, η περιβόητη Kition, διακίνησε περισσότερο φορτίο.
Διότι, ως γνωστό, ήταν μια ιδιωτική επιχείρηση που είχε σκοπό να βγάλει λεφτά. Έτσι της είπαν κιόλας όταν της έδωσαν τη δουλειά. Ότι θα αναπτύξει το λιμάνι και θα αυξήσει τις δουλειές του. Λογικό. Και δεν νομίζω να της είπε κανένας της Kition, μην αυξήσεις το φορτίο που διακινείται στη Λάρνακα διότι θα πληρώνουμε αποζημιώσεις στη Λεμεσό. Θα τους έλεγε, ας κουρεύεστε, τι με νοιάζει εμένα. Και θα είχε και δίκαιο.
Τελικά, το ΄23 αυξήθηκε η δουλειά στο λιμάνι Λάρνακας, αλλά δεν έβγαλε λεφτά το κράτος, έβγαλε η Kition. Μετά τα μάζεψε κι έφυγε. Το κράτος, που δεν έβγαλε λεφτά από την αύξηση εργασιών στο λιμάνι Λάρνακας, ναυάγησαν και τα σχέδιά του για ανάπτυξη (μίσιη), έχασε και τον επενδυτή και πληρώνει και αποζημιώσεις στο λιμάνι Λεμεσού.
Μα, είμαστε σοβαροί; Αν το σκεφτείς σε πιάνει απελπισία. Συμφώνησαν να βάλουν πλαφόν σε ένα λιμάνι και μετά υπόσχονταν στους Λαρνακείς ότι θα το αναπτύξουν το λιμάνι τους. Πώς; Αφού του είχαν βάλει ανώτατο όριο εργασιών. Είχαν συμφωνήσει, δηλαδή, να το κρατούν καθηλωμένο για να έχει περισσότερη δουλειά το λιμάνι Λεμεσού. Και τώρα που μιλούν ξανά για επενδύσεις και ανάπτυξη του λιμανιού Λάρνακας τι ακριβώς εννοούν; Ότι θα έχει περιορισμούς ή ότι θα πληρώνουμε κάθε χρόνο αποζημιώσεις στην εταιρεία της Λεμεσού;
Διαβάστε κι άλλα να φρίξετε: Αποφάσισαν ότι θα χρησιμοποιήσουν ως βάση για να βάλουν τους μέγιστους τόνους διακίνησης φορτίου από τη Λάρνακα τη δουλειά που είχε το 2014. Όμως, το 2015, την αντίστοιχη περίοδο (Ιανουάριος – Ιούνιος) η διακίνηση φορτίων στο λιμάνι Λάρνακας παρουσίαζε αύξηση κατά 15%. Γιατί πήγαν στις ποσότητες του 2014 και όχι του 2015; Για να πληρώνουμε σίγουρα αποζημιώσεις; Ή για να αναγκάσουν το λιμάνι Λάρνακας να οπισθοχωρήσει;
Όλα τα στοιχεία υπάρχουν σε ειδική έκθεση της Ελεγκτικής Υπηρεσίας του 2017, με ελεγχόμενο το υπουργείο Μεταφορών και με θέμα: «Αποκρατικοποίηση των εμπορικών δραστηριοτήτων του Λιμανιού Λεμεσού».
Ναι, λοιπόν, (και απολογούμαι προς όσους ενοχλούνται) και σε αυτή την σκανδαλώδη συμφωνία η έκθεση της Ελεγκτικής υπό τον διωκόμενο σήμερα Οδυσσέα Μιχαηλίδη, αφού παρέθετε στοιχεία, έλεγε το εξής: «Με βάση τα πιο πάνω, η Υπηρεσία µας θεωρεί ότι η απόφαση του Υπουργείου δεν διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον». Ακόμα και για το όριο του πλαφόν τα υποδείκνυε. «Δεν παρέχεται επαρκής δικαιολόγηση για την υιοθέτηση του αιτήματος των ενδιαφερόμενων επενδυτών κατά την διάρκεια του διαγωνισμού για όριο στη βάση των ποσοτήτων που τύγχαναν χειρισμού κατά το 2014, που ήδη είχαν ξεπεραστεί κατά 15% µμέσα σε ένα χρόνο, όπως ήταν γνωστό. Επίσης, κατά τον καθορισμό του εν λόγω ορίου δεν χρησιμοποιήθηκαν τα κατά το δυνατό πιο πρόσφατα στοιχεία µε βάση τα οποία φαίνεται ότι το όριο αυτό έχει ήδη ξεπεραστεί».
Δεν έκαναν σωστά ούτε καν αυτό. Δηλαδή, τουλάχιστον, να συμφωνούσαν το όριο στο αυξημένο ποσοστό του 2015 και συμφώνησαν αυτό του 2014 που ήταν μειωμένο. Ξαναρωτώ: το έκαναν σκόπιμα για να σιγουρευτούν ότι θα πληρώνουμε αποζημιώσεις;
Τέλος πάντων, προχωράτε, όμως, ακάθεκτοι, αν καταφέρετε να στείλετε και τον Οδυσσέα σπίτι του, δεν θα σας ενοχλεί κανένας. Θα διασφαλίζετε το δημόσιο συμφέρον με την ησυχία σας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου